ابلاغ آیین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر به استان‌

 

 

 

 

آیین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر به استان‌ها ابلاغ شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های غرب استان تهران، آیین‌نامه ساماندهی اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر و جانبازان 25 درصد به بالا در سال جاری به روسای ادارات اشتغال و کار آفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور در همایشی که در کرج برگزار شد به استان‌ها ابلاغ شد.
مدیرکل اشتغال و کارآفرینی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در این باره گفت: دولت طی آیین نامه‌ای در 11 ماده که اسفند ماه سال 88 به تصویب رساند، اشتغال فرزندان جامعه ایثارگری را ساماندهی کرد.
علی حیدر شیراوند افزود: براساس این آیین‌نامه تمام دستگاه‌های مشمول ماده پنج قانون مدیریت کشوری مکلف هستند که حداقل 25 درصد سهمیه استخدامی خود را به فرزندان شاهد و فرزندان جانباز 25 درصد به بالا که توسط این بنیاد به آنها معرفی می‌شوند، اختصاص دهند.
وی اظهار داشت: در تبصره یک این آیین‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور موظفند فرزندان شاهد و جانباز 70 درصد تا 25 درصد را به ادارات دولتی و غیر‌دولتی برای استخدام معرفی کند.
شیراوند گفت: همچنین در تبصره دو این آیین نامه آمده دستگاه‌ها ملزم هستند چنانچه تعداد متقاضیان جامعه هدف بیشتر از سهم تعیین شده بود، اجازه جذب دیگر افراد را ندارد و اولویت با جذب تا آخرین نفر افراد جامعه هدف ما است.

 

 

وی افزود: در تبصره سه این آیین‌نامه نیز شرط جنسیت در شرایط استخدامی وجود ندارد و همچنین در تبصره چهار فرزندان ایثارگران مورد نظر از شرط معدل و شرکت در آزمون استخدامی و شرط رشته تحصیلی برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه معاف هستند.
شیراوند خاطرنشان کرد: در تبصره پنج این آیین‌نامه دستگاه‌ها موظفند فرزندانی را که دوره کار آموزی در دستگاه مورد نظر را به پایان رسانده‌اند پس از اتمام دوره نسبت به انجام کار معین تا مدت سه سال اقدام کنند و بعد از آن نسبت به تغییر وضع آنها به صورت پیمانی اقدام کنند.
وی اظهار داشت: براساس ماده شش این آیین نامه دستگاه‌ها موظفند افرادی از جامعه هدف ما را که در مشاغل حاکمیتی به صورت قراردادی یا پیمانی مشغول خدمت هستند از محل مجوزهای استخدامی دستگاه‌ها به صورت رسمی تبدیل وضع کنند و فرزندانی که در مشاغل غیر حاکمیتی مشغول هستند را از قراردادی به پیمانی تغییر وضعیت دهند.
مدیر‌کل اشتغال و کار آفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: همچنین در ماده هفت آمده وزارت کار و امور اجتماعی موظف است سالانه 40 هزار فرصت شغلی را با هماهنگی این بنیاد و برنامه ارائه شده به مدت سه سال در هر سال تامین منابع کند تا این 40 هزار فرصت شغلی هر ساله محقق شود.
وی افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای مکلف است با هماهنگی این بنیاد زمینه توانمند‌سازی جامعه ایثارگران را در راستای ارتقای شغلی فراهم آورد و براساس ماده 9 تمام دستگاه‌ها موظفند تا مأموریت تحصیلی شاغلان در دستگاه‌ها را همچون قانون ماموریت تحصیلی جانبازان اقدام کنند.
وی یاد آور شد: براساس ماده 10 دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند هرگونه تسهیلات اشتغالزا و امتیاز اولویت‌دار را به جامعه ایثارگر اختصاص دهند و در ماده 11 این آیین نامه آمده که همه دستگاه‌ها موظفند در پایان هر سال گزارش عملکرد این آیین‌نامه را به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ها ارائه دهند و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور نیز برای بررسی آن را به هیئت دولت ارائه کند.
وی گفت: این آیین نامه گام بلندی در راستای اشتغال جامعه ایثارگری به ویژه برای فارغ‌التحصیلان در پی دارد.
شیرواند افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران به بخش خصوصی و غیر‌دولتی تسهیلات ویژه‌ای را در صورت استخدام فرزندان شاهد و فرزندان جانباز 25 درصد به بالا در نظر گرفته که در صورت استخدام این افراد، کارفرما یا کارآفرین در صورت جذب این افراد تا پنج سال سهم حق بیمه کار فرما را این بنیاد پرداخت کرده و همچنین وام اشتغال 15میلیونی را به جای پرداخت به این فرزندان به کارفرما پرداخت می‌کند.
وی اظهار داشت: همچنین به مدت یک سال و نیم 75 درصد حقوق فرد را بنیاد به صورت یارانه به کارفرما پرداخت می‌کند ( براساس حداقل حقوق قانون کار) و کارفرما فقط 25 درصد حقوق را به فرد مستخدم پرداخت می‌کند.
وی گفت: همچنین هرگونه هزینه در راستای آموزش فرد مورد نظر را بنیاد شهید چه آموزش از طرف کارفرما باشد و چه به مرکز خاصی معرفی شود پرداخت می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد