گفتگو با آقای فضل ا... فلاح چای

به نام خدا

اولین مجمع عمومی هیئت موسس انجمن صنفی سایر رده های دامپزشکی استان گیلان در تاریخ ۲۴/۳/۸۸ تشکیل گردید و اعضای هیئت مدیره و بازرس تعیین شدند و فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

در این رابطه، پای صحبت پیشکسوت محبوب دامپزشکی گیلان  و از اعضای هیئت موسس انجمن صنفی سایر رده های دامپزشکی استان گیلان ، جناب آقای فضل ا.. فلاح چای نشستیم  تا برای ما از چگونگی تشکیل این انجمن صنفی مطالبی را بیان کنند.

مصاحبه فوق در مجله نظام دامپزشکی چاپ شده است.

مصاحبه  جناب آقای فلاح چای از اعضای هیئت موسس انجمن صنفی سایر رده های دامپزشکی استان گیلان

۱.   با عرض سلام  ضمن معرفی خود بفرمایید، هدف از تشکیل انجمن صنفی سایر رده های دامپزشکی در استان گیلان چه بوده است؟

به نام  و یاد خداوند بزرگ با سلام، فضل ا... فلاح چای هستم، کاردان دامپزشکی عضو شورای نظام دامپزشکی استان گیلان، منتخب سه دوره شورای نظام از بدو تاسیس تا کنون و با سابقه نزدیک به  ۳۵ سال در تشکیلات دامپزشکی ،در حال حاضر در بخش خصوصی اشتغال دارم.

    هدف از تشکیل این انجمن در شرایط کنونی، با عنایت به اصل  ۲۹ قانون اساسی و ۱۳۱ قانون کار مصوب مجلس محترم شورای اسلامی و به منظور حفظ حقوق و منافع قانونی و بهبود وضعیت سایر رده های دامپزشکی در ۸ بند اهداف این انجمن به اختصار بیان می گردد:

الف تلاش در جهت تحقق اهداف سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی کشور.

ب تهیه و تنظیم و ارائه نظرات کارشناسی برای طرح قوانین و آئین نامه های مقتضی به منظور تکمیل مقررات مربوط به مسائل بهداشتی، فنی دامپزشکی در مراکز مایه کوبی دام وطیور و سایر مراکز مربوط و تسلیم به مراجع مسئول و همفکری و همراهی در طی مراحل تصویب و اجرای عملی آنها.

ج تقویت روح هماهنگی بین کارفرمایان و اعضای انجمن.

د تلاش در جهت تنظیم روابط حرفه ای دامپزشکی و استاندارد کردن فعالیت های دامپزشکی در رده حرفه مربوطه.

ر- تنظیم وتایید قراردادهای منعقد بین کارفرمایان و سایر رده های دامپزشکی بر اساس ضوابط و دستور العمل های سازمان دامپزشکی کشور و وزارت کار و امور اجتماعی.

و- تلاش در جهت حمایت و پشتیبانی و دفاع از حقوق و منافع فنی حرفه ای اعضاء.

ه جلوگیری از دخالت افراد حقیقی غیرمجاز در زمینه های کاری رده های حرفه دامپزشکی به جهت شناسایی و معرفی به سازمانهای مربوطه.

ی در دستور قرارگرفتن بیمه اعضای انجمن توسط کارفرمایان

2.     سایر رده های دامپزشکی شامل چه گروههایی می شود؟

همانطوریکه از نام فوق پیداست طبق اساسنامه انجمن صنفی که مصوب گردید، شامل همه همکاران تکنسین ،کاردان، کارشناس که در بخش خصوصی اشتغال به کار دارند.

۳.     وظایف این انجمن صنفی چیست؟

اگر به اهداف این انجمن که در هشت بند اشاره گردید توجه بفرمایید وظایف این انجمن کاملا مشخص می شود.

۴.     نحوه عضویت در این انجمن صنفی چگونه است؟

طبق اساسنامه مصوب، همه افرادی که در بخش خصوصی در امر دامپزشکی فعال می باشند یا قصد همکاری دارند و عضو نظام دامپزشکی می باشند و شرایط مندرج در اساسنامه اداره کار و امور اجتماعی را دارا می باشند، بدون هیچگونه محدودیت با ورودیه مبلق توافقی اعضاء و حق عضویت سالیانه که هیئت مدیره مصوب نموده، می توانند عضو این انجمن شوند و از مزایای آن بهره مند گردند.

۵.     شما به عنوان هیئت موسس، برای تشکیل این انجمن چه مشکلاتی پیش رو  داشتید؟

به طبع دچار مشکلاتی بودم .ولیکن با توجه به پشتوانه قوی از دوستان و همکاران چه در نظام دامپزشکی وچه دربین همکاران دامپزشک و اداره کل دامپزشکی استان و سایر رده های دامپزشکی، موانع موجود در مدت بسار کوتاهی برداشته شد ،خداوند را شاکرم که تمام مراحل بخوبی صورت پذیرفت.

۶.     کدام  استانها  این نوع  انجمن صنفی  را تشکیل داده اند؟

دوستان ما در استان اصفهان، 2 سال قبل، انجمن صنفی کاردان های دامپزشکی را تاسیس کردند، ولی در مورد انجمن صنفی سایر رده های دامپزشکی به نظرم جزء اولین استان های کشور هستیم.

۷.     چه دورنمایی از آینده این انجمن صنفی می بینید؟

با توجه به اجرایی شدن اصل 44  و تفویض اختیاراتی که سازمان دامپزشکی در مورد  اکثر امور تصدی گری به نظام دامپزشکی داده است ، اکنون نیز مواردی ازآن اجرا گردیده ،وابهاماتی که در عمل در امور اجرایی پیشرو داریم، نقش این انجمن صنفی پررنگ تر می شود.

۸.     چه کسانی اکنون اعضای اصلی و  علل بدل هیئت مدیره و بازرسی انجمن صنفی  می باشند؟

بعد از مراحل انتخابات انجمن صنفی، افراد ذیل به عنوان اعضای اصلی و علل بدل هیئت مدیره و بازرسی انتخاب  گردیدند.

اعضای اصلی:

آقای مجید خوش قلب به عنوان رئیس هیئت مدیره.

آقای میثم جعفری به عنوان نائب رئیس هیئت مدیره.

خانم  خدیجه اسدی به عنوان دبیر و خزانه دار هیئت مدیره.

آقایان حسن پور صفر و افشین دوستدار عضو عادی هیئت مدیره.

آقای محمد اسدی بازرس.

اعضای علل بدل :

آقایان مرتضی جلیل نژاد ماسوله و رضا اسماعیل نژاد .

آقای فرشاد سبحانی علل بدل بازرسی.

۹.      به نظر شما مجله نظام دامپزشکی چه نقشی  در پیشبرد اهداف این انجمن صنفی  می تواند داشته باشد ؟

من همیشه معتقدم که مجله نظام دامپزشکی زبان گویای همه دست اندرکاران حرفه دامپزشکی است.از زمان انتشار این مجله هرگز ندیدم که دست اندکاران آن سمت خاصی نسبت به گروه ویا طبقه خاصی از حرف دامپزشکی را داشته باشند و اگر این سیاست ادامه داشته باشد روح همبستگی در تشکیلات دامپزشکی قوی تر و منسجم تر و اهداف دامپزشکی نیز بخوبی میسر خواهد گردید.

۱۰.به عنوان آخرین سوال، چه صحبتی برای خوانندگان مجله نظام دامپزشکی دارید؟

از همه عزیزان  وهمکارانی که این مقوله را دنبال  نموده اند و به سایر استانهای کشور پیشنهاد می کنم هرچه زودتر انجمن صنفی سایر رده های دذامپزشکی را در حوزه جغرافیایی خود تاسیس نمایند. در این راستا شورای نظام دامپزشکی استان گیلان افتخار دارد در صورت درخواست همکاران سایر استان های کشور، نحوه تاسیس این انجمن صنفی را ،در صورت تماس ،در اختیار قرار دهد. 

          با تشکر از اینکه وقتتان را در اختیار ما قرار داده اید.

           تهیه و تنظیم : مرتضی جلیل نژاد ماسوله

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد