تسهیلات ویژه بیمه برای اعضای نظام دامپزشکی

 

 

دفتر بیمه صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه بیمه‌های درمان تکمیلی، عمر و حادثه را به اعضای سازمان نظام دامپزشکی ارائه می‌دهد.

دفتر بیمه این صندوق با انتشار اطلاعیه‌ای از علاقمندان به استفاده از مزایای بیمه‌های مذکور خواست تا پایان وقت اداری روز پنج شنبه 11/6/89 مدارک خود را به این دفتر واقع در محل صندوق تعاون و رفاه سازمان نظام دامپزشکی تحویل دهند.

برای مشاهده اطلاعات بیشتر اینجا و برای دریافت فرم ثبت نام اینجا کلیک کنید.

 

گزارش حکیم مهر از اوضاع نابسامان کمیته سایر‎رده‎های دامپزشکی

 

 

مشاور رئیس سازمان نظام دامپزشکی هم در جلسات این کمیته شرکت نمی‎کند و اعضای این کمیته مدتها است وی را ندیده‌اند و مشخص نیست دلیل عدم شرکت مشاور سایررده‎های دامپزشکی رئیس سازمان نظام دامپزشکی در این جلسات چیست؟!...


حکیم مهررئیس سازمان نظام دامپزشکی در گفتگوی اسفند ماه 86 با نشریه حکیم مهر ، تشکیل کمیته ویژه سایر رده‌های دامپزشکی در آن سازمان را از کارهای بزرگ دوران ریاست خود عنوان کرده بود.

دکتر سید محمد آقامیری در آن مصاحبه گفت : " شاید بگویم برای اولین بار در تاریخ سازمان نظام یکی از کارهای بزرگی که ما کردیم تشکیل کمیته ویژه سایر رده ها و انتصاب مشاور سایر رده های رئیس سازمان است که در جلسات ما خیلی فعال شرکت و از سایر رده ها حمایت می کند."

ادامه مطلب ...

زمان اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان دامپزشکی + طفره مدیرکل

 

 

در پی استعلام یکی از بینندگان محترم حکیم مهر درباره زمان اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان دامپزشکی کشور، نشریه حکیم مهر درصدد پیگیری موضوع برآمد.

از آنجایی که معاون اداری - پشتیبانی سازمان دامپزشکی در سفر و مأموریت بودند و امکان دسترسی به ایشان وجود نداشت، قصد بر آن بود تا موضوع با مدیرکل - به تازگی منصوب - امور اداری سازمان دامپزشکی در میان گذاشته شود و از ایشان استعلام گردد. 

متأسفانه این پیگیری به نتیجه نرسید و در تماس تلفنی با دفتر مدیرکل جدید امور اداری که چند روزی از انتصاب وی به این سمت بیشتر نمی‎گذرد، رضایی‌نژاد حاضر به پاسخگویی نشد و موضوع را به روابط عمومی سازمان دامپزشکی ارجاع داد.

سپس زمان اعلام نتایج آزمون استخدام را از ناهیدی رئیس اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور سؤال کردیم و وی که برخلاف مدیرکل امور اداری به راحتی در دسترس بود با قید عبارت "به زودی اعلام می‎شود" گفت : "همانطور که 9 مرداد در سایت سازمان دامپزشکی اعلام شده به محض دریافت خبر از اداره کل امور اداری ، نتایج از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان دامپزشکی اعلام خواهد شد"

 

گفتنی است آزمون استخدامی سازمان دامپزشکی کشور جمعه چهارم تیرماه سالجاری برگزار شده و علیرغم گذشت بیش از یکماه هنوز خبری از اعلام نتایج نیست!

نکته قابل تأمل آنکه در پیگیری نشریه حکیم مهر سعی بر آن بود تا به هیچ وجه تماسی بصورت خصوصی و از طریق تلفن همراه با رئیس یا مسئولین سازمان دامپزشکی برقرار نگردد و به همین دلیل پیگیری یک سؤال ساده از طریق تلفن سازمان دامپزشکی کشور (88953400) به نتیجه خاصی نرسید و اداره کل امور اداری موضوع را به روابط عمومی و روابط عمومی هم آنرا به امور اداری محول نمود!

حال سؤال آن است که دامپزشکان شرکت کننده در آزمون استخدامی آیا به راحتی می‎توانند از طریق تلفن سازمان دامپزشکی کسب اطلاع کنند یا باید روزها به انتظار و بلاتکلیف بنشینند و منتظر اراده اداره کل امور اداری در ارسال یک خبر به روابط عمومی باشند؟!

این در حالی است که اخیراً در ساخت‎وسازهای کلان کشور تابلوی روزشمار نصب می‎شود و در صورت عدم بهره‎برداری به موقع عذرخواهی صورت می‎گیرد و یا اعلام نتایج کنکور سراسری دانشگاهها علیرغم شرایط منحصر به فرد آن مشخص است ، اما ظاهراً اعلام نتایج آزمون استخدام سازمان دامپزشکی از ساخت‎ برج و اعلام نتایج کنکور سراسری هم سخت‎تر است و زمان آن را نمی‎توان مشخص نمود!

دکتر دستور : 80% دامپزشکان مرد جذب بازار کار می‌شوند!

  رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: به منظور جبران خسارت دامدارانی که به دلیل بروز بیماری تب برفکی دچار زیان شده اند، پیشنهاداتی از جمله استمهال تسهیلات دریافتی و پرداخت تسهیلات به آنان به دولت داده ایم که هنوز تصویب نشده است.

دکتر سید محسن دستور در کرمانشاه اظهار کرد: با اقدامات انجام شده شامل واکسیناسیون، اعمال محدودیت جابجایی دام و اقدامات قرنطینه ای، در حال حاضر شرایطمان در خصوص شیوع بیماری تب برفکی بهتر است، اما هنوز کانونهای بیماری را بصورت محدود داریم.

دستور به آمارتلفات تب برفکی اشاره کرد و با بیان اینکه این آمار بصورت تقریبی است، گفت: حدود 50 هزار راس گوسفند و بز بر اثر این بیماری تلف شده اند. البته خسارت بیشتر این بیماری بعلت افت تولید است.

دستور در ادامه با بیان اینکه سال گذشته حدود 90 هزار تن گوشت قرمز و حدود 10 هزار تن گوشت سفید با نظارت دامپزشکی وارد کشور شد، گفت: در چهار ماهه امسال نیز با توجه به بالا بودن قیمت گوشت در کشور حدود 65 هزار تن گوشت قرمز (گوساله و گوسفند) و حدود 9 هزار تن هم گوشت مرغ وارد کشور شده که عمده آن بصورت منجمد بوده است.

ادامه مطلب ...

بیماری نیوکاسل عامل اصلی تلفات اخیر مرغداریها است

به گزارش  خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، عدم رعایت مسایل بهداشتی ـ قرنطینه ای سبب گسترش بیماری در مناطق پرتراکم مرغداری که واحدهای مجاز و غیر مجاز در آنها وجود دارد، شده است.
این گزارش می‌افزاید: اصولا بیماری‌های تنفسی که صنعت طیور کشور با آن درگیر هستند، به طور عمده ناشی از ویروس است و هیچ داروی خوراکی، آشامیدنی و یا تزریقی روی درمان این بیماریها موثر نبوده و داروها عمدتا جهت کنترل عفونت ثانویه باکتریایی کاربرد دارند.
طبق این گزارش استفاده از دان و خوراک مناسب و بهداشتی، بکارگیری روشهای مناسب پیشگیری و واکسیناسیون، گزارش دهی‌ فوری هر گونه عوامل بیماری و تلفات به نزدیکترین شبکه دامپزشکی شهرستان، عدم جوجه ریزی بیشتر از ظرفیت پروانه بهداشتی، عدم استفاده غیر علمی از داروها، بیمه کردن کلیه پرندگان پرورشی، اصلاح سیستمهای تهویه، سرمایشی و گرمایشی سالنهای پرورش و عدم احداث مرغداری در مناطق پرخطر و پرتراکم برخی از مواردی است که به مرغداران توصیه شده است.