درصد شاغلان برای دیدن جام جهانی کار را تعطیل می کنند

 

 

 

تحقیق انجام شده از طریق 8 هزار نفر از شاغلین نشان داد که یک نفر از هر 7 شاغل، معادل 15 درصد از کل جامعه آماری، در زمان بازیهای جام جهانی کار خود را تعطیل می کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، نتایج یک تحقیق در زمینه تماشای بازیهای جام جهانی و کاهش بازده شرکتها در ایران نشان می دهد که از زمان آغاز بازیهای فوتبال جام جهانی یک هفتم شاغلین کشور برای دیدن بازیها از زمان کار خود میکاهند. همچنین انتظار می رود در طی بازیهای برزیل، آرژانتین و اسپانیا میزان کم کاری به بالاترین درصد خود برسد.
جامعه آماری 8 هزار نفری بر اساس این گزارش، این تحقیق که توسط گروه تحقیقات شرکت ایران تلنت با بررسی نظرات 8 هزار نفر انجام شده است نشان می دهد که در زمان بازیهای جام جهانی احتمال کم کاری مردان دو برابر زنان است و همچنین شرکتهای بین المللی در ایران بیشترین انعطاف پذیری را با کارمندان در این زمینه نشان می دهند.
گفتنی است، تنها 11 درصد از مدیران به کارمندان خود برای دیدن بازیها مرخصی می دهند. از هر 7 نفر شاغل در ایران، 1 نفر برای دیدن بازیهای جام جهانی مرخصی می ‌گیرد یا ساعت کاری‌ خود را کاهش می ‌دهد. براساس تحقیقاتی که ایران تلنت انجام داده است، در ماههای خرداد و تیر امسال شرکتها افت قابل ملاحظه‌ای را در بازده کاری تجربه خواهند کرد چرا که تعداد قابل توجهی از کارمندان برای تماشای فوتبال از ساعت کاری خود استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب ...

بیکاری علت اصلی بالا رفتن سن ازدواج جوانان است

 

 

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه جوانی که شغل، درآمد‌ و مسکن مناسب نداشته باشد، علاقه‌ای به ازدواج ندارد، گفت: بیکاری علت اصلی بالا رفتن سن ازدواج جوانان است.
سید‌جواد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» گفت: نداشتن شغل مناسب و ادامه تحصیل از مهم‌ترین دلایل تأخیر ازدواج جوانان است و افرادی که به دنبال تکمیل تحصیلات هستند، کمتر به ازدواج فکر می‌کنند.
وی با بیان اینکه جوانی که شغل، درآمد‌ و مسکن مناسب نداشته باشد، علاقه‌ای به ازدواج ندارد، اظهار داشت: بیکاری علت اصلی بالا رفتن سن ازدواج جوانان است.
* بدون سرمایه، اشتغال ایجاد نمی‌شود
مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس، وظیفه مهم دولت برای حل مشکل ازدواج را ایجاد اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: بدون سرمایه‌گذاری، اشتغال ایجاد نمی‌شود و این امر نیازمند رفع موانع موجود است.
نماینده مردم کنگاور در مجلس با اشاره به وظیفه دولت برای فراهم سازی زمینه مناسب سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: اکثر سرمایه‌گذاران با مشکلات اداری به خصوص در بانک‌ها مواجه شده و حتی تعداد زیادی از افراد از سرمایه‌گذاری خود پشیمان می‌شوند.
زمانی فراهم نبودن شرایط ایمنی برای سرمایه‌گذاری در کشور را یکی دیگر از مشکلات ایجاد اشتغال بیان کرد و ادامه داد: دولت باید شرایطی را فراهم کند تا سرمایه‌گذاران به جای بردن سرمایه خود به خارج از کشور با خیال آسوده در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

ادامه مطلب ...

دروغگویی

 

 

پیامبر صلى الله علیه و آله :

اَلکَذِبُ یَنقُصُ الرِّزقَ؛دروغ، روزى را کم مى کند.

الترغیب و الترهیب 3/596/29

اطلاعات علمی از وضعیت بیکاری و اشتغال موجود نیست

 

 

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و بودجه استانداری خراسان رضوی گفت: اطلاعات علمی از وضعیت بیکاری و اشتغال موجود نیست.
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی جمشیدی پیش از ظهر امروز در سمینار بررسی شاخص‌های سلامت اقتصادی شهر به محدودیت‌های موجود بر سرراه جمع‌آوری اطلاعات در این شهر اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مشکل عمده در این شهر نداشتن اطلاعات کافی و دقیق برای برنامه‌ریزی مناسب است و هیچ اطلاعی از وضعیت درآمد خانوار وجود ندارد تا بتوان توزیع درآمد را تحلیل کرد.
وی تاکید کرد: اقتصاد مشهد خارج از اقتصاد استان و کشور نیست بلکه حتی گاهی تحت تاثیر مسائل جهانی نیز بوده بنابراین امکان‌پذیر نیست، وضعیت مشهد جدا از وضعیت کشور بررسی شود.
معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد نیز با بیان اینکه اقتصاد شهری مشهد بدون متولی است، گفت: جمعیت شهرنشین ما به مرز 72 درصد رسیده است و اکنون زمان بیرون کردن آنها از شهر نیست و باید با سازوکاری مثبت و برنامه‌ریزی مناسب برای بهره‌برداری از این امکان داشته باشیم.
حسن تبرئی با تاکید بر اینکه ابتدا باید هدف تعیین و بعد برای آن شاخص تعیین شود، گفت: هم‌اکنون نکته قابل اهمیت بررسی عوامل تاثیرگذار بر اقتصاد شهری است تا بتوان از طریق آن دربحث مدیریت شهری موفق بود.
مدیر تلفیق و برنامه‌ریزی شهرداری مشهد نیز گفت: بارگاه امام رضا (ع) نیز به عنوان یک آیتم موثر در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است که باید به آن در بحث اقتصاد شهری مشهد توجه ویژه‌ای شود.
محمد عبدالله‌زاده در ادامه گسترش افقی یا عمودی شهر را نیز عامل موثر دیگری در هزینه‌های شهری عنوان کرد و گفت: در اکثر شهرهای ایران سعی اهتمام ویژه‌ای به بحث شهرک‌سازی می‌شود که این مسئله اقتصاد شهر را متزلزل و هزینه‌های زیادی را بر مدیران شهری تحمیل می‌کند.
وی درباره فرهنگ اقتصادی مردم نیز خاطرنشان کرد: فرهنگ مردم را نمی‌توان در کوتاه مدت تغییر داد اما می‌توان در مباحث کلان شهری جهت داد.

60 هزار فارغ التحصیل دامپزشکی استخدام می شوند

 

 

در حالی که دکتر نوروزی رئیس قبلی سازمان دامپزشکی کشور بارها اعلام کرد که قرار است 3000 نفر در سازمان دامپزشکی کشور استخدام شوند و سپس مطابق اعلام وی به دلیل مخالفت سازمان نظام دامپزشکی این استخدام در نهایت به حدود 300 نفر رسید و اکنون هم آزمون استخدامی به تعویق افتاده است، این بار نوبت وعده یک نماینده مجلس رسید!

این نماینده مجلس در حالی از استخدام یا جذب 60 هزار فارغ التحصیل دامپزشکی سخن گفته که تعداد اعضای سازمان نظام دامپزشکی کمتر از نصف این تعداد است!!!

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفته است : با اصلاح قانون نظام دامپزشکی کشور بیش از 60 هزار نفر فارغ‌التحصیل در این حوزه استخدام می‌شوند.

قاسم محمدی در گردهمایی مسئولان، رؤسای شوراها و دهیاران شهرستان نمین با بیان این‌که اخیرا در مجلس شورای اسلامی قانون نظام دامپزشکی اصلاح شده است، اظهار داشت: با جذب این نیروها در حوزه سلامت تأمین مواد غذایی و پروتئینی بخش عظیمی از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.
وی در ادامه افزود: با توجه به این‌که مدیریت دامپزشکی استان‌ها یک مجموعه عظیمی از مسئولیت‌ها و کارهای حساس را بر عهده دارند، جذب این تعداد نیرو می‌تواند بخشی از مشکلات حوزه دامپزشکی را در اجرای طرح‌های نظارتی و کنترلی برطرف کند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با حمایت دولت این امر تحقق خواهد یافت به طوری که دولت به همراهی مجلس و دیگر مجموعه‌های فعال سعی دارند به رونق و توسعه بخش کشاورزی شتاب بیشتری بخشند.