شهادت

 

 

 

 

              ایام شهادت حضرت علی (ع) بر تمام شیعیان جهان تسلیت باد.

نحوه دریافت کد الکترونیک

 

نحوه دریافت کد الکترونیک جهت خودروهای حامل دام زنده و فرآورده های خام دامی و خوراک دام  

بدینوسیله به اطلاع میرساند بر اساس بخشنامه سازمان دامپزشکی کلیه  مالکین خودروهای حامل دام زنده و فرآورده های خام دامی و خوراک دام موظف هستند به سایت شبکه یکپارچه قرنطینه مراجعه و جهت دریافت کد الکترونیکی بشرح ذیل اقدام نمایند:
ابتدا مالکین خودرو مطابق شرایط اعلام شده در سایت فایل تصویری ( JEPG ) با حجم تقریبی حداکثر 200 کیلوبایت از مدارک خواسته شده را آماده نمایند سپس وارد لینک روی سایت شده و نسبت به ورود اطلاعات اقدام نمایندو پس از ارسال اطلاعات نسبت به ارسال تصاویر مدارک اقدام نمایند.
مالکین خودرو بایستی پس از ارسال اطلاعات به اداره کل دامپزشکی استان محل صدور کد بهداشتی مراجعه و درخواست تایید خودرو را در سایت بنمایند.
اداره کل دامپزشکی استان پس از کنترل اصل مدارک با تصاویر ارایه شده در سایت در صورت عدم مغایرت بین اطلاعات نسبت به تایید خودرو اقدام نماید.
در پایان مالکین خودرو با ورود به سایت اطلاعات خودرویی خود نسبت به دریافت کد الکترونیکی بهداشتی اقدام نمایند.

اعمال معافیت بیمه‌ای کارفرمایان در بکارگیری نیروی جدید

 

 

 

وزیر کار دستور داد:
اعمال معافیت بیمه‌ای کارفرمایان در بکارگیری نیروی جدید
با دستور وزیر کار و امور اجتماعی و تصویب ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه توسط هیئت وزیران، اعمال معافیت بیمه ای سهم کارفرما در قبال جذب نیروی کار جدید از سرگرفته شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، با تصویب هیئت وزیران در اجرای ماده 80 قانون برنامه پنجم مبنی بر معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در بکارگیری نیروی کار جدید، این موضوع مورد موافقت نهایی قرار گرفت.
بر پایه این گزارش، به منظور تشویق و ترغیب بنگاه های اقتصادی در جذب نیروی کار، ایجاد اشتغال، فرصت های جدید شغلی و ادامه روند ماده 103 برنامه چهارم و تاکید بر تامین بخش عمده ای از سهم بیمه کارفرما در بند (و) ماده 80 برنامه پنجم توسعه، با پیگیری های وزیرکار و امور اجتماعی کلیات موضوع به تصویب نهایی رسید.
بدیهی است کارگرانی که در طول برنامه چهارم نتوانسته اند به مدت 5 سال از مزایای این قانون در طول برنامه چهارم و ماده 103 بهره مند شوند بقیه مدت باقیمانده را می توانند بر اساس بند (و) ماده 80 قانون برنامه پنجم و با شرایط آئین نامه جدید استفاده نمایند.
بر این اساس، معافیت بیمه ای سهم کارفرما کماکان پایدار و به مرحله اجرا درخواهد آمد و آئین نامه مربوطه نیز طی هفته های آتی ابلاغ خواهد شد.

حل مشکلات کارگری در گرو حل مشکلات کارفرمایی است

 

 

 

احمدی‌زاده:
حل مشکلات کارگری در گرو حل مشکلات کارفرمایی است
برای بر طرف کردن مشکلات جامعه کارگری ابتدا باید درصدد کاهش هزینه‌های تحمیلی به کارفرمایان و حل مشکلات آنان پرداخت چرا که از این راه مشکلات کارگری به خودی خود برطرف می‌شوند.
حسین احمدی‌زاده ـ رییس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار کار و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که برای بررسی بیمه نشدن تعدادی از کارگران کشور و عدم برخورداری آنان از مزایا باید ابتدا علت و معلول‌ها را بررسی کرد، گفت: در این زمینه نباید تنها کارفرمایان را مقصر دانست، بلکه باید موانع بر سر راه کارفرما و هزینه‌های سنگینی که بر دوش آنها تحمیل می‌شود را نیز در نظر گرفت.
وی افزود: بسیاری از این هزینه‌های تحمیل شده نظیر عوارض‌های مختلفی که شهرداری از کارفرمایان می‌گیرد و یا مالیات‌های متفاوتی که باید پرداخت کنند، علاوه بر تحمیل هزینه‌های گزاف روندی رو به افزایش نیز دارند.
احمدی‌زاده با تاکید بر این‌که هزینه‌های عمومی شرکت‌های تولیدی در حال افزایش است، خاطر نشان کرد: علاوه بر این قبل مشکلات، سایر موانع بر سر راه تولید مثل واردات بی رویه و عدم پرداخت تسهیلات به کارفرمایان نیز روند تولید و فعالیت کارفرمایان را با کندی مواجه کرده که در نتیجه‌ این شرایط عواقب آن گریبانگیر کارگران نیز می‌شود.
وی اظهار کرد:‌ تمامی این موارد و هزینه‌های تحمیلی بر دوش کارفرمایان عاملی برای ایجاد انگیزه‌ بیمه نکردن کارگران توسط کارفرمایان است.
رییس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با بیان این‌که شکایات رسیده از سوی کارگران وارد کمیته‌های حل اختلاف شده و در آنجا رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: در این کمیته‌ها به شکایات کارگران رسیدگی شده و در صورت تخلف مجازات می‌شوند.
وی ادامه داد: مشکل اشتغال کشور تنها بیمه شدن یا نشدن کارگر نیست بلکه اصل و ریشه‌ مشکلات فضای کسب و کار باید مورد نقد قرار گیرد زیرا در فضای سالم و منطقی کار، اگر کارفرمایی به کارگر خود نیاز واقعی داشته باشد به هر قیمتی برای حفظ او تلاش می‌کند.
احمدی‌زاده با بیان این‌که وزیر کار و امور اجتماعی نیز معتقد است که قوانین دست و پاگیر باید حذف شده و به روابط سنتی بین کارگر و کارفرما باز گردیم، تصریح کرد: موانع موجود بر سر راه کسب و کار باید برداشته شود در غیر این صورت رویه کسب‌وکار فعلی، بیمه نشدن کارگران و هزینه‌های تحمیلی به کارفرمایان همچنان ادامه دارد!
وی بیان کرد: بررسی نارسایی‌های قانون کار توسط تشکل‌های کارفرمایی و کارگری به منظور حل این مسائل و مشکلات باید با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.
رییس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران در پایان گفت: اگر هزینه‌های کارفرمایی کاهش یابد، دست کارفرمایان برای پرداخت حقوق کارگری نظیر بیمه و مزایا بازتر است. از این رو ابتدا باید مشکلات کارفرمایی را حل کرد سپس مشکلات کارگری نیز به خودی خود حل می‌شود.

برترین روزه

 

 

 

 

قال امیرالمومنین علیه السلام :

صوم القلب خیر من صیام اللسان و صوم اللسان خیر من صیام البطن.

امام على علیه السلام فرمود:

روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شکم است.

                                                            غرر الحکم، ج 1، ص 417، ح 80