بازنشستگان شاغل عامل اصلی بیکاری هستند

 

 

 نماینده رامهرمز و رامشیر درمجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر درهراداره دولتی و خصوصی، بازنشستگان بسیاری فرصت‌های شغلی را مال خودکرده‌اند،گفت: وجود این افراد نهایت بی‌تدبیری درکشوری است که بیکاری جدی‌ترین معضل آن است.
سیدناصرموسوی درگفت‌وگو با ایلناگفت: بیکاری مختص به یک استان یا شهر یا یک نماینده نیست بلکه بیکاری معضلی ملی است که همه مسوولان و کل کشور را درگیر خودکرده است.
وی با اعلام اینکه هر لحظه که می‌گذرد یک جویای کار به خیل عظیم بیکاران افزوده می‌شود،گفت: هر جوانی که از دبیرستان یا دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود برای ادامه زندگی به شغل نیاز دارد و هیچ‌کس نمی‌تواند منکر شودکه در اشتغالزایی ناتوان بوده‌ایم زیرا خیل عظیم بیکاران دلیل محکمی بر اثبات این ادعاست.
نایب‌رییس کمیسیون انرژی از دولت به عنوان جدی‌ترین ظرفیت زایی اشتغال‌درکشور یاد کردوگفت: متاسفانه وارد هر اداره‌ای که می‌شویم افرادی وجود دارندکه بیش از 30 سال سابقه کار داشته اما همچنان شاغل هستند و دولت نسبت به بازنشسته‌کردن آنها اقدام نمی‌کند.
وی معضل جدی‌تر را بازنشستگانی دانست که دوباره بازگشت به کار شده‌اندوگفت: از یک‌سو مجلس تصویب می‌کند که کارکنان دولت با 25 سال سابقه بیمه بازنشسته شوند و از سوی دیگر دولت همان افراد را دوباره در پست‌هایشان ابقا می‌کند.
موسوی در پاسخ به اینکه آیا نباید از تجربیات این افراد استفاده شود گفت: البته منکر تجربه نمی‌شوم اما جای تاسف دارد در کشوری که بیکاری معضل اول است نتوانیم نیروهای جوان و مستعد را آموزش دهیم.
وی دولت را مخاطب قرار داد و گفت: چگونه بارها به خاطر میزان بالای بیکاری مورد انتقاد قرارگرفته‌اید اما در ادارات دولتی بازنشستگانی دعوت به کار شده‌اند‌که حقوق بالایی می‌گیرندکه به نظر می‌رسد این رفتار نوعی سوءمدیریت باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد