مقررات استخدامی و آزمون‌های ورودی اصلاح شود

 

رئیس جمهور خواستار سر و سامان دادن به مقررات استخدامی کشور و آزمون‌های ورودی شد و گفت: باید این مقررات به گونه‌ای اصلاح‌شود که احساس عدالت در کشور تقویت شود، چرا که همه مردم کشور عزیز و محترم هستند.
به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمود احمدی‌نژاد در دیدار مدیران و کارکنان معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و مراکز وابسته با تبریک آغاز سال جدید اظهار داشت: خداوند بهار و نوروز را در چرخه زندگی انسان‌ها برای تحول در احوال تعبیه کرده است و از الطاف خدای متعال این است که ما را به بهار حقیقی انسان و جامعه بشری که برقراری حاکمیت انسان کامل در جهان است، نوید داده است.

 

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه ساختارهای اداری باید در خدمت تحقق اهداف متعالی یک ملت باشند، خاطر نشان کرد: اولین کاری که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی باید انجام دهد، این است که بطور مدام این اهداف را برای همه واحدهای اداری کشور بازتعریف و یادآوری کند بنحوی که ساختارهای اداری کشور باید بدانند که فلسفه تأسیس و تشکیل آنها چیست؟
دکتر احمدی‌نژاد افزود: مأموریت‌های ساختارهای اداری باید به درستی ترسیم شده و به روز شود و ساختارهای اداری متناسب با این مأموریت‌ها ایجاد گردد یعنی شکل و ساختار اداری باید متناسب با مأموریت‌ها باشد.
رئیس‌جمهور کوچک‌سازی ساختارهای اداری را مورد تأکید قرار داد و گفت: دولت حقیقتاً به دنبال کوچک، فعال و چابک کردن ساختارهای اداری کشور است. کوچک‌سازی ساختار اداری یعنی اینکه حیطه وظایف و اختیارات ساختارها محدود شود. اصلاح چرخش کارها از جمله اقداماتی است که می‌تواند ساختارهای اداری کشور را کوچک کند.
دکتر احمدی‌نژاد تصریح کرد: کوچک‌سازی ساختارهای اداری باید بر اعتماد و نظارت مؤثر بنا باشد در غیر این صورت ساختارها کوچک نخواهند شد. هر چه قدر روند تصمیم‌گیری‌ها کوتاه‌تر و سریع‌تر باشد، کشور نیز سریع‌تر پیشرفت می‌کند.
رئیس‌جمهور گفت: سیستم اداری باید در خدمت حرکت ملت باشد و ساختارهای اداری به مانند پلیس راهنمایی و رانندگی در کنار مردم و به دنبال تسریع در حرکت آنان باشد. در تنظیم و اصلاح ساختار اداری باید حتی به ملاحظات روحی و روانی کارکنان نیز توجه شود.
دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به تسهیل نقل و انتقال کارکنان دولت از مراکز استان‌های بزرگ به شهرستان‌ها گفت: باید امتیاز و تسهیلات ویژه‌ای برای کارکنانی که از مراکز استان‌ به پایین نقل و انتقال پیدا می‌کنند داده شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیتی که در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وجود دارد، این امیدواری هست که در طول دوره دولت دهم، سازمان منظم و منظبط اداری در کشور تشکیل شود.
رئیس‌جمهور همچنین قاعده‌مند کردن مصارف اداری را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: هم‌اکنون ساختمان‌های دولتی فراوانی در سطح شهر تهران وجود دارند که استفاده خاصی از آنها انجام نمی‌گیرد که معاونت توسعه به راحتی می‌تواند به اینگونه موارد رسیدگی کرده و منابع حاصل از آن را در خدمت رفاه کارمندان دولت قرار دهد. به هر میزانی که هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند می‌توان از این هزینه‌ها در جهت رفاه و تأمین نیازهای کارکنان دولت که از پرکارترین، منظم‌ترین و منظبط‌ترین نیروهای کشور هستند، استفاده کرد.
رئیس‌جمهور گفت: خبط بزرگی که در سالیان گذشته در کشور صورت گرفته این است که به مدرک تحصیلی کارکنان بیشتر از کارآیی و توانمندی آنان توجه شده است  و این مسأله ای است که باید اصلاح شود.
دکتر احمدی‌نژاد افزود: سرمایه اصلی یک دولت همکاران و کارکنان سیستم اداری دولت هستند . کارمندان دولت در خدمت مردم هستند از اینرو باید به نیازها و مطالبات آنان توجه شود تا فکر و ذهنشان آزاد باشد که بتوانند با آرامش خاطر به مردم خدمت کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد