میانگین بیکاری دامپزشکی در کشور بسیار پایین است!

 

مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: 60 درصد (صحیح : حدود 50 درصد است!) بیماری‌های انسانی از طرف حیوانات منتقل می‌شود.

بهراد زندیه به تشریح جایگاه دامپزشکی در امر سلامت پرداخت.
وی تصریح کرد: اهمیت دامپزشکی در امر سلامت مهم‌تر از پزشکی است ولی متاسفانه این مسئله همواره با بی‌توجهی مواجه بوده است.
مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت سلامت در جوامع بشری تاکید کرد: اصلی‌ترین شاخصه توسعه هر کشوری بحث سلامت است و با این موضوع توسعه جوامع مورد سنجش قرار می‌گیرد.
زندیه با اشاره به جایگاه دامپزشکی خاطرنشان کرد: اهمیت دامپزشکی بیشتر در جنبه پیشگیری مهم است به نوعی که یک بیماری مشترک دام و انسان در صورت عدم پیشگیری می‌تواند در ظرف یک رزو تمام تخت‌های بیمارستانی یک شهر را اشغال کند.
مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی تصریح کرد: 60 درصد بیماری‌های انسانی از طرف حیوانات منتقل می‌شوند و به همین دلیل رسالت جامعه دامپزشکی در این میان بسیار مهم است ولی با این حال رشته دامپزشکی در مراحل مختلف تحصیل و اشتغال همواره با مظلومیت همراه بوده است.
زندیه با اشاره به اهمیت بیماری تب مالت در بیماری‌های مشترک انسان و دام تصریح کرد: در زمینه ریشه‌کنی این بیماری که یکی از مهم‌ترین رویکردهای این سازمان است، فعالیت‌های گسترده‌ای صورت گرفته است که با تغییر در برخی برنامه‌های پیشگیری و ریشه‌کنی، در آینده شاهد تحقق این مسئله هستیم.
وی با تاکید بر اشتغالزایی دامپزشکی تصریح کرد: میانگین بیکاری دامپزشکی در کشور بسیار پایین است و در برخی استان‌های کشور با کمبود نیروی دامپزشکی مواجه هستیم که این امر در آذربایجان با توجه به وجود مراکز دانشگاهی مرتبط با این رشته متفاوت از سایر استان‌هاست و این استان تعداد محدودی فارغ‌التحصیل دامپزشک بیکار دارد.
مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: میزان بیکاری در میان کاردانی‌های دامپزشکی استان نزدیک به صفر است و از این جهت کاردانی‌های دامپزشکی وضعیت بهتری از رشته‌های دکترا دارند.
وی تصریح کرد: ‌با توجه به اینکه رشته دامپزشکی از گسترده‌ترین رشته‌های دانشگاهی است، دانشجویان حین تحصیل می‌توانند یکی از گرایشات دامپزشکی را انتخاب و با مطالعه و بررسی آن زمینه اشتغال خود و رشد و توسعه کشور را فراهم کنند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد