معضل اول و آخر کشور بیکاری است

 

 

نماینده مردم دهلران در مجلس شورای اسلامی، معضل اول و آخر کشور را اشتغال نیروی کار عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی عزتی در نطق میان دستور خود با بیان این‌که موضوع بیکاری و نرخ آن به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی است، گفت: در کشور ما وضعیت بیکاری جدی‌تر است؛ چرا که بالای 60 درصد از جمعیت ما جمعیت جوان است و شک نیست که اولین اولویت هر جوان اشتغال است.
وی با طرح این سوال که موضوع اشتغال نیروی تحصیل‌کرده و بیکاران فراوان را چه ارگانی باید با جدیت پی‌گیری کند؟ گفت: همان‌طور که می‌دانید با وجود مراکز مختلف آموزش عالی در کشور، روزانه تعداد تحصیل کردگان بیکار هم‌چنان رو به افزایش است اما در ادارات ما استخدامی وجود ندارد و بانک‌ها پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی را تعطیل کرده‌اند و از همه مهم‌تر بزرگ‌ترین مشکل کشور یعنی بیکاری متولی ندارد.

عزتی خطاب به نمایندگان گفت: آیا تاکنون از خود پرسیده‌ایم که بالغ بر 95 درصد از تماس‌های تلفنی و مکاتبات و ملاقات‌های صورت گرفته با مردم در ارتباط با رفع بیکاری جوانان تحصیل‌کرده است و آیا با فرد یا افرادی برخورد داشته‌اید که از بیکاری فرزند و فرزندانش اشک نریزد و آیا با پاک کردن صورت مساله نتیجه‌ای حاصل می‌شود؟ آیا از خود پرسیده‌ایم که مجلس شورای اسلامی که در برابر هر موضوع کوچک و بزرگی که اتفاق افتاده یا می‌افتد با تشکیل کمیته و کمیسیون‌های مختلف از خود واکنش نشان می‌دهد چرا در مقابل این معضل واکنش مثبتی از خود بروز نمی‌دهد؟
وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال "همت مضاعف و تلاش مضاعف" ابراز امیدواری کرد که دولت و مجلس جهت حل بیکاری جوانان تحصیل‌کرده چاره‌اندیشی کنند.
نماینده مردم دهلران در ادامه‌ نطق خود به مشکلات حوزه‌ انتخابیه‌اش پرداخت و خطاب به وزیر راه و ترابری گفت که اگر پی‌گیری مصوبات دولت به استان برایشان مقدور نیست حداقل به دستورات کتبی خودش در رابطه با پروژه‌های راه‌سازی این شهرستان‌ها عمل کند.
وی هم‌چنین از وزیر نفت برای اجرایی کردن یکی از مصوبات سفر اول رییس‌جمهور در سال 84 تشکر کرد و گفت: از وزیر نفت انتظار دارم که درخصوص اجرای پتروشیمی و پالایشگاه دهلران که از روند بسیار کندی برخوردار است دستورات لازم را صادر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد