افزایش نرخ بیکاری با افزایش بی‌رویه جمعیت در کشور

 

 

دین یهود و مسیحیت طرفدار افزایش جمعیت بوده نه دین اسلام افزایش جمعیت، معضلات و آسیب‌های اجتماعی را در کشور تشدید می‌کند چرا که با افزایش فقر، زمینه وقوع جرم، جنایت و فحشا بیشتر می‌شود.
ایلنا: یک آسیب‌شناس اجتماعی گفت:در پیش گرفتن سیاست افزایش جمعیت نرخ بیکاری را به بیش از 30 درصد افزایش می دهد.
امان‌الله قرایی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور و به تبع آن وزیر رفاه پیرامون لزوم اعمال سیاست‌های افزایش جمعیت در کشور خاطر نشان کرد: اینکه اعلام شده است دین اسلام یکی از طرفداران افزایش جمعیت است اشتباه بوده و این مسئله در مورد برخی از ادیان مانند یهود و مسیحیت صدق می‌کند نه در مورد اسلام.
او با اشاره به آیه 233 سوره بقره در قرآن افزود: این آیه دستور داده است که مادران بایستی دو سال کامل فرزند خود را شیر داده هیچ کس نباید به اندازه‌‌ای که توانایی دارد تکلیف و وظیفه تعیین کند،‌ مادر نباید از نگهداری فرزندی که به او زیان می‌رساند (از نظر بهداشت و سلامت) به زحمت افتد و پدر نباید بیش از حد معمول و متعارف از داشتن کودک متضرر شود.
این آسیب‌شناس اجتماعی ادامه داد: ابن خلدون عالم بزرگ اسلام نیز 700 سال گذشته اعلام کرده است که جمعیت زیاد فضا و هوا را آلوده می‌کند، به این ترتیب اگر بدون فراهم آوردن امکانات و تمهیدات لازم تغییر اندکی در روند باروری ایجاد کنیم معضلات مربوط به بیکاری، ازدواج، گرانی و کمبود مسکن و ... بیش از پیش خودنمایی می‌کند.
قرایی‌مقدم با استناد به تست ورتهایم جمعیت‌شناس بزرگ هلندی خاطر نشان کرد: بر اساس این تست نزدیک به 55 درصد جمعیت کشور ما جمعیت زیر 20 سال بوده و بیش از 45 درصد نیز زیر 15 سال هستند که این تست گویای جمعیت جوان کشور ما است که به شغل، مسکن، ازدواج و سایرامکانات نیاز دارد.
او به معضل بیکاری اشاره کرد و ادامه داد:‌در حال حاضر بنا به اعلام مسئولان نرخ بیکاری در کشور 12 درصد است که اگرچه هرگز این نرخ صحت نداشته و نظر کارشناسان و صاحب‌نظران در مورد نرخ بیکاری بیش از رقم فعلی است. اما با در پیش گرفتن سیاست افزایش جمعیت، معضل بیکاری در کشور روند چشمگیری یافته و به جرات می‌توان گفت که نرخ بیکاری به بالای 30 درصد می‌رسد.
این آسیب‌شناس اجتماعی ام‌الفساد مشکلات در جامعه را مسئله افزایش بی‌رویه جمعیت دانست و گفت:‌باید همچنان شعارهایی مانند «بچه کمتر زندگی بهتر»‌ و «بچه که عمر و نفسه یکی خوبه دو تا بسه»‌ پیگیری شود و تدریس درس دو واحدی جمعیت و تنظیم خانواده که بر اساس رهنمودهای بزرگانی همچون امام خمینی در دانشگاه‌ها به طور اجباری پایه‌ریزی شده است ادامه یابد و قبل از طرح ایده‌های فاقد کارشناسی، سخن از افزایش جمعیت در کشو را مطرح نکند.
به گفته قرایی‌مقدم داستان افزایش جمعیت درایران مانند کسی است که شماره کفشش دو نمره از پایش کوچک‌تر است به این معنا که باید رنج و فشار مضاعف بر مردم را که به دلیل تحمل افزایش جمعیت بوده، احساس و برای آن چاره‌ای جدی اندیشید.
این آسیب‌شناس اجتماعی یادآور شد: خطر انفجار جمعیت در ایران به وقوع پیوسته و اگرچه باروری کم شده است اما این مسئله در ارتفاع کم شده بلکه در سطح زیاد شده است.
او با اعلام اینکه افزایش جمعیت در کشور شوک مضاعفی به مردم وارد می‌آورد، ادامه داد: افزایش جمعیت، معضلات و آسیب‌های اجتماعی را در کشور تشدید می‌کند چرا که با افزایش فقر، زمینه وقوع جرم، جنایت و فحشا بیشتر می‌شود.
قرایی‌مقدم افزود:‌رواج فحشا، فرار دختران و کودکان، کودک‌آزاری و سایر معضلات ریشه در افزایش بی‌رویه جمعیت دارد که کشور را در گذشته دستخوش این آسیب کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد