بیکاری ریشه بسیاری نابسامانی‌ها است

 

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس گفت: بسیاری از نارسایی‌ها و نابسامانی‌ها در عرصه‌‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی از معضل بیکاری نشأت می‌گیرد.
نورالله حیدری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری جوانان را دغدغه اصلی مسئولان در اولویت‌بندی‌ برنامه‌های سال 89 عنوان کرد و اظهار داشت: بسیاری از نارسایی‌ها و نابسامانی‌ها در عرصه‌‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی امنیتی از معضل بیکاری نشأت گرفته و این مسئله باید در جهت‌گیری برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی همواره مورد توجه و دقت نظر قرار داشته باشد.

 

وی با تأکید بر ضرورت توجه و اهتمام مدیران و مسئولان دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی در راستای اجرای این سیاست‌ها افزود: ظرفیت‌های صنعتی، گردشگری، کشاورزی، زیرساخت‌های نسبتا خوب و آثار تاریخی، طبیعی بی‌نظیر چهارمحال و بختیاری فرصت مطلوبی برای رشد این استان به شمار می‌رود.
‌حیدری اضافه کرد: نقش فرهنگ اشتغال در اعتلای حیات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه مسئولان را بر آن می‌دارد تا در راستای ارتقای آن از هیچ سعی و کوششی دریغ نکنند و برای اشاعه و ترویج آن به عنوان یک ضرورت ملی اهتمام و همکاری لازم را با دیگر دستگاه‎ها داشته باشند.
نماینده مردم اردل، کیار، فارسان و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم نامگذاری سال 89 تحقق پیدا کند، باید وظیفه همه مشخص شده و به آن عمل کنیم و معنای همت مضاعف و کار مضاعف در حوزه تولید کار مولد است.
وی افزود: برای افزایش نرخ تولید نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم که برای تحقق این امر باید ایران به عنوان مقصد سرمایه‌گذاری در جهان معرفی شود.
به گفته حیدری فراهم کردن حلقه‌های مشاوره اشتغال برای جوانان در راستای دستیابی آنان برای ایجاد سرمایه‌گذاری در مسیرهای صحیح یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: برهمین اساس ارتقای فرهنگ کارآفرینی و تشویق و ترغیب جوانان در راستای تشکیل تعاونی، ملزم کردن تمام دستگاه‎ها به اجرای قوانین و مصوبات دولت در‌باره اشتغال و ایجاد شغل برای جوانان از دیگر مولفه‎های موثر در راستای افزایش نرخ اشتغال جوانان است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از سرمایه‌های انسانی و اجتماعی ایرانیان به عنوان بازوان توانمند توسعه و پیشرفت کشور نام برد و گفت: در جوامع مختلف سرمایه‌های انسانی و اجتماعی را اهرم توفیق کشور می‌دانند.
وی با بیان اینکه در غیاب سرمایه اجتماعی، سایر سرمایه‌ها اثربخشی خود را از دست می‌دهد، تصریح کرد: بدون سرمایه اجتماعی، پیمودن راه‌های توسعه و تکامل فرهنگی و اقتصادی، ناهموار و دشوار می‌شود.
حیدری بیان اینکه خوشبختانه برنامه پنجم توسعه همزمان با آغاز سال 89 است، افزود: ما باید تا پایان برنامه پنجم نیمی از مسیر برنامه چشم‌انداز را طی کنیم، بنابراین در برنامه پنجم توسعه به
وی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی در جامعه تأکید کرد و گفت: استفاده از توانمندی‎های کارآفرینان به عنوان قشری مشارکت‌پذیر و مشارکت جو در راستای سازماندهی سرمایه، ایده، تخصص و دانش برای تولید محصول با ارزش افزوده مستمر به طور قطع و یقین در راستای ایجاد و توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان موثر است.
نماینده مردم اردل، کیار، فارسان و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشور ما سرمایه‌های انسانی و مردمی به عنوان صاحبان حکومت در تمام‌ عرصه‌ها حضوری فعال دارند، ابراز امیدواری کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالای کشور و در سایه کار و همت مضاعف بتوانیم به دستاوردهای بزرگ‌تری در راستای توسعه و اعتلای کشور دست یابیم.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد