تدوین سیاست‌های اجرایی شورای عالی اشتغال در 40 بند

 

 

 

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت اجرای طرح کارت اعتباری کارکنان دولت در اردیبهشت ماه سال جاری برای کارکنان وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت و درمان، از تدوین سیاست‌های اجرایی شورای عالی اشتغال در 40 بند خبر داد.
به گزارش باشگاه خبری فارس «توانا»، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،‌ محمدرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در اولین جلسه شورای عالی اشتغال در سال 89 با تاکید بر ضرورت استمرار برگزاری جلسات این شورا گفت: جلسات شورای عالی اشتغال را به صورت دو هفته یک بار و تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهیم داد.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه توسعه بازار کار، رونق فعالیت های اقتصادی و در نهایت از بین رفتن معظل بیکاری از مهمترین اهداف جلسه شورای عالی اشتغال است، خواستار پیگیری و انجام سیاست های اجرایی این شورا در جهت توسعه کسب و کار در سطح کشور شد.
معاون اول رییس جمهور در ادامه اجرای موفق طرح کارت اعتباری کارکنان دولت را دارای اهمیت فراوانی برشمرد و اظهار امیدواری کرد، در مراحل بعدی همه کارکنان دولت و در نهایت همه اقشار کشور تحت پوشش این طرح قرار گیرند.
براین اساس در این جلسه که در تداوم مباحث جلسات گذشته این شورا برگزار شد، سیاستهای اجرایی شورای عالی اشتغال که در چهل بند به تدوین رسیده است مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیماتی در راستای ارتقاء این سیاست ها اتخاذ شد.
به گزارش فارس از دیگر مباحثی که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت ساماندهی مشاغل خانگی بود که مقرر شد با توجه به ظرفیت های فراوانی که در امر مشاغل خانگی وجود دارد ، این موضوع در سال جاری با جدیت دنبال شود.
ساماندهی اشتغال اتباع بیگانه در داخل کشور و اعزام نیروی کار به خارج از کشور به ویژه در بخش کشاورزی، توسعه آموزش های مهارتی، توسعه فرصت های شغلی در مناطق روستایی و حمایت از کارآفرینان از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.
وزرای کار و امور اجتماعی، بازرگانی، علوم تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و شماری از مسئولین ذیربط در این نشست حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد