تصویب پیش‌نویس قانون فضای کسب و کار

 

 

کمیسیون قضایی و حقوقی و اخلاق کسب و کار وظیفه نگارش این پیش نویس را بر عهده گرفت و این متن برای دریافت پیشنهادات در اختیار اعضا قرار گرفت.
ایلنا: در آخرین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران پیش‌نویس قانون فضای کسب و کار به تصویب اعضای هیات نمایندگان رسید.
به گزارش ایلنا جعفر مرعشی مشاور رئیس اتاق ایران در امور مدیریت به بررسی اصول و مفاهیم عام زیرساخت قانون «ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار»‌ پرداخت و گفت: در طول 80 سال گذشته این قانون گام مثبت و مؤثری است که بخش خصوصی را در مدار قانونگذاری وارد کرده است.
وی افزود: کمیسیون قضایی و حقوقی و اخلاق کسب و کار وظیفه نگارش این پیش نویس را بر عهده گرفت و این متن برای دریافت پیشنهادات در اختیار اعضا قرار گرفت.
مرعشی یادآور شد: در این پیش‌نویس ملاحظاتی در نظر گرفته شده است و اصل بر تسهیل فعالیت‌های اقتصادی قرار داده شد و مقدمه‌ای برای تدوین قوانین دیگر باشد. مدل سهولت کسب و کار، مدل گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، شاخص‌های حکم‌رانی شایسته و مدل تعامل سه سطحی از جمله الگوهای مورد استفاده در تدوین این قانون به شمار می‌رود.
مشاور رئیس اتاق ایران، اصلاح تسهیم حق بیمه میان کارگر، کارفرما و دولت، اولویت بخش خصوصی و تعاونی در طرح‌های عمرانی، زیربنایی و برقراری ثبات نسبی در سیاست‌ها و برنامه‌های دولت، هدف گذاری برای کاهش نرخ مالیات، امکان تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت بخش خصوصی بدون پرداخت مالیات، شکل‌گیری دادگاه‌های تجاری و انحلال سازمان تعزیرات حکومتی را از جمله مهم‌ترین مفاهیم و نکات موجود در قانون فضای کسب و کار اعلام کرد.
گفتنی است، ضمن آن‌که اعضا می‌توانند ظرف 3 هفته آینده پیشنهادات تکمیلی خود را به کمیسیون حقوقی اتاق ایران ارائه کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد