طی هفته گذشته هیچ دام زنده ای وارد کشور نشده است

 

تهران - رئیس سازمان دامپزشکی کشور، اعلام کرد: طی هفته اخیر هیچ دام زنده ای از مرزها بصورت رسمی وارد کشور نشده است.

"سیدمحسن دستور" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: تا هفته گذشته تعداد محدودی دام بصورت رسمی از جمهوری های قرقیزستان و ارمنستان وارد کشور شد و از آن زمان تاکنون هیچ دام زنده ای وارد کشور نشده است.
وی، تصریح کرد: واردات دام برای کسانی که مجوزهای واردات دریافت کرده اند نیز تا زمان دستیابی به شرایط مناسب و ایده‌آل در ارتباط با بیماری تب‌برفکی، ممنوع است.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، اظهار داشت: علیرغم فعالیت های انجام شده توسط سازمان دامپزشکی، کانون های سویه جدید تب برفکی هنوز کنترل نشده و بشکل قبل، فعال است.
دستور با اشاره به اجرای فاز بیستم واکسیناسیون مقابله با این بیماری، گفت: در روزهای آتی فاز 21 ، ابلاغ و اجرا خواهد شد که امیدواریم با اقدامات انجام شده به مرور به شرایط بهتری دست پیدا کنیم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور، ادامه داد: هم اکنون این بیماری در تعداد زیادی از استان های کشور شایع شده که وضعیت درگیری آن در 7 استان سیستان و بلوچستان، اصفهان، تهران، قم، کهکیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی شدیدتر گزارش شده است.
وی از انجام مقدمات در اختیار قرار دادن واکسن مقابله با این بیماری بصورت تولید در موسسه واکسن و سرم سازی رازی و همچنین واردات از کشورهای دیگر، خبر داد و افزود: از طریق در اختیار قرار دادن واکسن های مورد نیاز این سویه، میزان گسترش این بیماری کنترل شده و به مرور به حذف این بیماری در جامعه دامی کشور، دست پیدا خواهیم کرد.
دستور بااشاره به اقدامات قرنطینه ای این سازمان، تصریح کرد: بعد از اجرای واکسیناسیون
در سراسر کشور، از طریق اقدامات قرنطینه ای می توان جلوی گسترش بیماری تب برفکی را در کشور گرفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد