باید کار باکیفیت و کارشناسی شده در کشور گسترش یابد

 

 

وزیر کار و امور اجتماعی با بیان اینکه روز جهانی کارگر پس از سرکوب کارگران در کشور آمریکا در پی یک تجمع صنفی ثبت شد گفت: اگرچه ثبت این روز در تاریخ نام کارگر را ماندگار کرد اما این روسیاهی نیز برای دولت آمریکا همیشه باقی خواهد ماند.
به گزارش خبرنگار کار و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در مراسم تجلیل و معرفی کارگران، مدیران شورای اسلامی کار ، پایگاه‌های بسیج و انجمن‌های اسلامی نمونه‌ شهرستان ری که در محل مجتمع تولیدی سایپا پرس برگزار شد با تاکید بر اینکه رفتار آمریکا همیشه نشان داده هرجا شعار می‌دهد آن شعار سرپوشی برای رفتارهای غیر انسانی و غیر اخلاقی اوست گفت: کار باعث بالندگی یک جامعه است و کارگر نقش تاریخ ساز در همه جوامع و به خصوص جامعه ایران دارد.
او افزود: در شرایطی که انواع سنگ اندازی‌ها جلوی پیشرفت جامعه ما توسط قدرت‌های جهانی در جریان است برای اینکه از این مهلکه جان به در ببریم و به جایگاه شایسته خود برسیم باید کار را ارزش بدانیم، کار با کیفیت انجام بدهیم و در انجام کار هدف الهی داشته باشیم.
وزیر کار ادامه داد: کار در کشور باید ارزش باشد و بر کمیت آن باید افزوده شود نباید از انجام کار بهراسیم چرا که کار مانند جهاد در راه خداست.
شیخ‌الاسلامی افزود: متاسفانه در حالی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در داخل کشور حاضر به انجام برخی کارها نیستند همان کارها را پس از مهاجرت به سایر کشورها انجام می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه باید کار باکیفیت و کارشناسی شده در کشور گسترش یابد گفت: این نوع کار باید توام با خلاقیت و نوآوری در پی یافتن راه‌های میان‌بر و انجام سریعتر باشد و با پایین آوردن هزینه‌ها، ارائه خدمات با استانداردهای بالاتر باید مدنظر باشد.
در ادامه این مراسم مظهری، مدیرکل کار و امور اجتماعی استان تهران با بیان اینکه هم اکنون بیش از سه میلیون کارگر در استان وجود دارد گفت: انجام اقداماتی در راستای تقویت انگیزه‌ کارگران از خواسته‌های آنها است.
او ادامه داد: ایمن‌سازی محیط کار از مسائلی است که باید به طور جدی به آن پرداخته شود ضمن اینکه در سال گذشته تعداد حوادث ناشی از کار نسبت به سال قبل آن 25 درصد کاهش یافت و تعداد مرگ و میر ناشی از حوادث کار نیز با کاهش 11 درصدی مواجه بود.
مظهری همچنین از مسئولان وزارت کار خواست که موضوع آموزش به روز کارگران جدی گرفته شود و مقررات و قوانین جاری در بازار کار برای تقویت روابط کارگر و کارفرما بهبود یابد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد