بخش تعاون باید با اتکا به رویکرد‌های نوین توسعه یابد

مدیر کل تعاون آذربایجان‌شرقی توجه به توسعه بخش تعاون مبتنی بر رویکردهای نوین را اولویت کاری این اداره کل در سال همت مضاعف، کار مضاعف خواند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون آذربایجان شرقی، محمدمهدی اعلایی صبح امروز در نشست مشترک با روسای ستادی و شهرستانی اداره کل تعاون استان گفت: هر یک از شهرستان‌های استان پیشنهادهای خود را در راستای تاسیس شرکت‌های تعاونی نوع جدید (سهامی عام و فراگیر) ارائه کنند تا پس از بررسی‌های لازم در راستای تشکیل آنها اقدام شود.
وی با تاکید بر رویکرد فعالیتی این اداره کل در سال جدید افزود: امسال در کنار توجه به کمیت در راستای کیفیت بخشی به شرکت‌های تعاونی نیز اقداماتی صورت می‌گیرد.
اعلایی با اشاره بر ضرورت فعال‌تر شدن ادارات شهرستانی اداره کل تعاون استان تصریح کرد: هر یک از شهرستان‌ها بر اساس شاخص‌های وزارت تعاون مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و در پایان سال نتیجه این ارزیابی‌ها اعلام می‌شود تا روحیه رقابتی بین شهرستان‌های استان بیش از پیش تقویت شود.
مدیر کل تعاون آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: امسال هر شهرستان برنامه‌ای مدون بر اساس شاخص‌های شهرستانی تدوین خواهد کرد و عملکرد آن اداره نیز مبتنی بر برنامه ترسیم شده می‌شود.
اعلایی در ادامه با اشاره به تاسیس شرکت‌های تعاونی سهامی عام و فراگیر تاکید کرد: با تاسیس این شرکت‌های تعاونی تلاش می‌شود تا این احساس ایجاد شود که بخش تعاون باری از دوش مردم و دولت بر می‌دارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری موفق انتخابات هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان‌های استان افزود: امسال با برگزاری این دوره از انتخابات نخستین انتخابات اقتصادی در استان اجرایی شد و با همکاری مناسب فرمانداری‌ها و دستگاه‌های ذیربط این انتخابات در سلامت کامل برگزار شد.
وی اضافه کرد: پیگیری برگزاری انتخابات اقتصادی در استان نتایج بسیار مناسبی داشته است و در این راستا امیدواریم ظرفیت‌های ناشناخته سهام عدالت در استان بیش از پیش عیان شود.
مدیر کل تعاون آذربایجان‌شرقی ادامه داد: باید این موضوع به عنوان یک سرمایه اجتماعی و اقتصادی وسیع شناخته شود و بهره‌مندی مناسب از این امر موجب شناسایی ظرفیت‌های توسعه‌ای استان شود.
مدیر کل تعاون آذربایجان‌شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: اطلاع‌رسانی فعالیت‌های صورت گرفته در ادارات تعاون شهرستان‌ها زمینه‌ای را فراهم می‌آورد تا اقشار مختلف مردم با فعالیت‌های گسترده انجام شده در بخش تعاون آشنا شوند.
وی اضافه کرد: با اطلاع‌رسانی مناسب زمینه خدمت‌رسانی به مردم تسهیل شده، بسیاری از مشکلات و موانع موجود هموارتر شود.
گزارش فارس حاکی است، در ادامه این نشست هر یک از روسای ستادی و شهرستانی اداره کل تعاون استان به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد