انتقال بیماری تب برفکی از طریق باد

 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رضا مرتضوی در بازدید از مراکز دامپزشکی بیرجند از آغاز فاز بیست و یکم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در دام‌های سنگین در مناطق روستایی و واحدهای صنعتی این شهرستان خبر داد.
وی با اشاره به طرح سراسری و همزمان تب برفکی افزود: این طرح با هدف ریشه‌کنی این بیماری از هفت سال پیش در کشور آغاز شد و با فاصله زمانی چهار ماهه تکرار می‌شود.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند به خسارات اقتصادی ناشی از شیوع این بیماری در استان اشاره کرد و از دامداران خواست ضمن رعایت شرایط بهداشتی و جلوگیری از رفت و آمد‌های اضافی به واحد دامداری خود، با اکیپ‌های سیار مایه‌کوبی دامپزشکی همکاری کنند.
مرتضوی تصریح کرد: طبق سنوات گذشته عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی توسط بخش دولتی و خصوصی به صورت رایگان به دامداران شهرستان ارائه می‌شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی نیز گفت: ورود دام غیرمجاز مهم‌ترین عامل شیوع بیماری تب برفکی در خراسان جنوبی به ویژه در نقاط مرزی است.
محمد رضایی در زمینه شیوع بیماری تب برفکی در منطقه یادآور شد: از اواسط سال گذشته دامپزشکی استان اقدام به اطلاع‌رسانی از طریق درج اطلاعیه در جراید نسبت به حمل و نقل غیر مجاز دام هشدار داد که برخی افراد سودجو به دلیل اختلاف قیمت دام در استان سیستان و بلوچستان اقدام به حمل دام به استان کردند که زمینه بروز بیماری و وارد آمدن ضرر اقتصادی به دامداران و صنعت دامداری استان را فراهم آورد.
بروز تاول دهانی، تاول پستان، لنگش در گاو، گوسفند و بز از جمله علائم بیماری تب برفکی اعلام شده است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد