کارفرمایان قادر به تأمین هزینه اکارت‌های اعتباری کارگران نیستند.

 

 

عضو شورای عالی کار گفت: در صورتی که برای اجرای طرح کارت‌های اعتباری کارگران، ماهانه از حقوق کارگر بدون گرفتن اعتبار اولیه از کارفرما کسر شود کارفرمایان مشکلی با این موضوع نخواهند داشت.
حسین سلاح‌ورزی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در پاسخ به این سوال که مسئولان وزارت کار اعلام کردند در صورت تعهد کارفرمایان کارت‌های اعتباری برای کارگران تا پایان سال صادر خواهد شد، گفت: در نظر گرفتن کارت اعتباری برای کارمندان و کارگران در دنیا امری مرسوم است و خدماتی است که از سوی دولت پرداخت می‌شود.
این فعال کارفرمایی افزود: در صورتی که قرار باشد هزینه اولیه کارت از سوی کارفرمایان با توجه به شرایط موجود تأمین شود فشار مضاعف به کارفرما وارد می‌کند اما در صورتی که ماهانه از حقوق کارگر بدون گرفتن اعتبار اولیه کسر شود کارفرما مشکلی با این موضوع ندارد.

 

 

سلاح‌ورزی با بیان اینکه کارت‌های اعتباری توان قدرت خرید کارگر را در راستای حمایت از تولید داخلی ارتقاء می‌دهد، تصریح کرد: این بحث باعث رونق بخش اقتصادی، تولید و بازرگانی شده و منجر به تثبیت اشتغال کارگر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: کارت‌های اعتباری از این جهت که باعث حمایت و رونق تولید کالای داخلی می‌شود برای کارفرما هم سودآور است و خواسته کارفرمایان این است که نیروی کار از دغدغه رفاه و معیشت و امنیت شغلی کاسته شود.
به گفته عضو شورای عالی کار دولت در توزیع کارت‌های اعتباری به نحوی عمل کند که به کارفرما فشار وارد نکند.
وی با اشاره به حضور فعال ایران در اجلاس سالانه سازمان بین‌المللی کار، اظهار داشت: از سوی وزارت کار و امور اجتماعی تلاش شده تا ضعف‌های مباحث کار در ایران طبق آیین‌نامه‌ها و مقاوله‌نامه‌های سازمان بین‌المللی برطرف شود.
سلاح ورزی ادامه داد: ایران در اکثر کمیسیون‌های تخصصی ILO حضور دارد تا بتوان براساس استانداردهای بین‌المللی کار، عمل کرد.
وی در مورد وضعیت کارفرمایان در بحث هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: وزارت صنایع با راه‌اندازی سامانه اطلاعات اینترنتی، مشخصات کامل تولیدکنندگان را دریافت کرده و در کنار آن با برخی تشکل‌های تخصصی مانند سیمان،‌ نساجی و دیگر صنایع همکاری انجام شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد