دولت بدون جلب حمایت بخش خصوصی قادر به حل مشکل بیکاری نیست

 

 

نماینده مردم کرج، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت بدون جلب حمایت بخش خصوصی قادر به حل مشکل بیکاری نیست و باید در این خصوص تمهیدات اندیشیده شود.
عزیز اکبریان در گفتگو با خبرنگار مهر در کرج افزود: تلاشهای دولت در جهت کاهش معضلات و مشکلات بیکاری در کشور بسیار زیاد و جدی است اما این تلاشها بدون همکاری و تعامل مطلوب از سوی بخش خصوصی به نتیجه مطلوب نمی رسد.
وی ادامه داد: دولت به تنهایی نمی تواند مشکل بیکاری را به صورت کامل حل کند و اگر نخواهد از پتانسیلهای بخش خصوصی در این زمینه کمک بگیرد، بسیاری از مشکلات در این خصوص حل نشده باقی می ماند و ممکن است این مشکلات افزایش نیز داشته باشد.
این مسئول اظهار داشت: دولت نیازمند آن است که از ظرفیتهای بخش خصوصی در زمینه های مختلف کمک بگیرد و این امر در خصوص رفع مشکل بیکاری نیز به شکل ملموسی صدق می کند.
توانمندیهای بخش خصوصی تقویت شود
نماینده کرج در خانه ملت عنوان کرد: لازم است توانمندیهای بخش خصوصی تقویت شود و همکاری مطلوبی بین این بخش و دولت ایجاد شود تا این دو بتوانند شانه به شانه هم مشکلات را از میان بردارند و با افزایش تعاملات خود مانع از به وجود آمدن مشکلات جدید شوند.
اکبریان خاطرنشان کرد: اگر همکاری مطلوبی بین دولت و بخش خصوصی در زمینه کاهش آمار بیکاری ایجاد نشود ، درآینده ممکن است شاهد افزایش این آمار در جامعه باشیم که این امر بسیار نامطلوب است.
تقویت کاریابی ها از اقدامات بسیار مموثر در جهت استفاده بهینه از توانایی های آنها است
وی در بخش دیگری از سخنان خود نیز اضافه کرد: تقویت کاریابی ها و کمک به کاهش مشکلات آنها از اقدامات بسیار موثر در جهت استفاده بهینه از توانایی های این مراکز در جهت کاهش آمار بیکاری است که این امر، ضرورت تقویت اینگونه مراکز را بیش از پیش معلوم می کند.
این مسئول افزود: دولت به صورت همزمان، توان فعالیت در همه امور را ندارد اما متاسفانه با وجود این تجربه باز هم شاهد آن هستیم که به بخش خصوصی توان و اختیارات عمل کافی داده نمی شود.
اکبریان یادآور شد: در اینصورت دولت و بخش خصوصی هر دو ضرر می کنند زیرا دولت نمی تواند به همه امور بپردازد و بخشی از امور روی زمین می ماند و بسیاری از ظرفیتها و توان بخش خصوصی نیز بلااستفاده می ماند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد