کارگران همچنان زیر خط فقر باقی‌مانده‌اند.

 

 

نماینده اردستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناهماهنگی‌ میان دستمزد با تورم و خط فقر، گفت: افزایش دستمزد کارگران به حدی نبود که زندگی کارگران را به روز کند.
سید مصطفی طباطبایی‌نژاد در گفت‌و با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه دستمزد باید رابطه‌ای مستقیم با شرایط زندگی نیروی کار داشته باشد؛ گفت: زندگی هر انسانی یک سری هزینه‌های اساسی دارد و نمی‌شود به هیچ وجه از تامین آنها شانه خالی کرد.
وی هزینه‌های جاری معمول از قبیل خوراک، پوشاک و حمل‌ونقل را هزینه‌های معمولی دانست و گفت:‌ شاید بشود در خوراک با نان خالی ساخت و یا پوشاک ساده پوشید و از وسایل نقلیه ارزان استفاده کرد اما آیا می‌شود هزینه‌های تحصیل فرزندان را پرداخت نکرد، آیا می‌توان در بحث ازدواج فرزندان نسبت به تامین هزینه‌های بی‌تفاوت بود.
عضو کمسیون قضایی مجلس با اشاره به بالا بودن هزینه‌های پزشکی، گفت: کارگری که 300 هزار تومان در ماه حقوق می‌گیرد اگر با به یک بیماری نه چندان سخت مبتلا شود باید قید زندگی‌اش را بزند.
وی درخصوص قیمت‌های سرسام‌آور مسکن، گفت: با دستمزد 300 هزار تومانی خرید خانه رویایی بیش نیست چنانچه هزینه اجاره‌خانه‌ هر ماهه بخش قابل توجهی از دستمزد کارگران را به خود اختصاص می‌دهد.
طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: انتظار می‌رود در تعیین حداقل دستمزد آنچنان تصمیم‌گیری شود که کارگران بتوانند یک زندگی ساده را بچرخانند اما با دستمزد فعلی گمان می‌کنم که کارگران همچنان زیر خط فقر باقی مانده‌اند.
وی با تاکید بر پایین بودن دستمزدهای فعلی کارگران گفت: این در حالی‌است که اسلام به تامین نیا‌ز‌های انسان تاکید دارد.
نماینده اردستان از مسئولان خواست تا به فکر رشد جامعه از لحاظ فکری و فرهنگی باشند.
طباطبایی‌نژاد گفت: فکر سالم در بدن سالم است و با این دستمزد نمی‌شود نیازهای غذایی کارگران را برای حفظ سالمتی تامین کرد.
وی با یادآوری بحث هدفمند کردن یارانه‌ها گفت: نگرانی‌ها از آن است که این قانون تورم ایجاد کند و زندگی برای حقوق‌بگیران سخت شود اما امیدواریم دولت چنان مدیریت کند که برای کارگران مشکل‌ساز نشود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد