برخی قوانینی که به سود کارگر است اجرا نمی شود

 

 

هر آنچه که کارگر بخواهد باید ابتدا به قانون تبدیل شود و سپس از سوی قوه مجریه به اجرا درآید بنابراین تعامل و توجه دولت و مجلس به کارگران اجباری است.
ایلنا: نماینده اردل و فارسان در مجلس امنیت شغلی و معیشت کارگران را اساسی‌ترین مشکل این قشرتوصیف کردوگفت: اکنون که می‌دانیم چالش‌های اساسی جامعه کارگری چیست، باید دولت و مجلس برای رفع این مشکلات بسیج شوند.
نورالله حیدری درگفت‌وگو با ایلنا، دستنایی با تاکید بر اینکه کارگران تاثیرگذارترین قشرجامعه هستند،گفت: بی‌شک نمی‌توان اهمیت کارگران را در بخش‌های گوناگون اقتصادی منکر شد و چون این اهمیت غیرقابل انکار است پس باید مشکلات آنها را به سرعت برطرف کرد.
وی از تاثیرات آرامش خاطر کارگران بر تولید سخن گفت و افزود: دغدغه‌های اصلی کارگران دستمزد پایین و نبود امنیت شغلی است و هنگامی که نیروی کار دغدغه داشته باشد تاثیر مستقیمی برکیفیت و کمیت کالای تولید شده می‌گذارد بنابراین دولت و مجلس باید همچون دو بازوی قانونگذاری و مجری درتلاش برای رفع مشکلات کارگری باشند.
وی دولت و مجلس را دو نهاد مرتبط با جامعه کارگری دانست وگفت: هر آنچه که کارگر بخواهد باید ابتدا به قانون تبدیل شود و سپس از سوی قوه مجریه به اجرا درآید بنابراین تعامل و توجه دولت و مجلس به کارگران اجباری است. البته مواردی نیز وجود داشته که قانون به نفع کارگران تصویب شده اما دولت آن را اجرا نکرده که نیازمند تجدیدنظر دررفتار دولتمردان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد