باورهای فرهنگی رایج تأثیر مستقیمی بر میزان اشتغال زنان دارد

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته نشان داده است که ارزش‌ها و باورهای فرهنگی رایج در یک جامعه، تأثیر مستقیمی بر میزان اشتغال زنان داشته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نصرالله شفیعی در همایش تجلیل از بانوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: مسئولیت مربیگری جامعه به عهده زنان است و تمام عملکرد، حیثیت و رفتار افراد جامعه به نقش مادران و زنان مربوط است.
وی افزود: آنجایی که بانوان در عرصه فعالیت‌های اجتماعی وارد می‌شوند با تمام مشکلاتی که دارند خالصانه کار خود را انجام می‌دهند و صداقت و خلوص در کار آنها نقش برجسته دارد.
شفیعی با اشاره به ظرفیت و توانمندی زن در امور جامعه یادآور شد: بانوان تا جایی که نقش اجتماعی آنان ایجاب می‌کند با تمام ظرفیت و توانمندی خود در انجام وظایف محوله تلاش می‌کنند و می‌طلبد از مقام و مرتبه زن در جامعه بیش از پیش تقدیر شده و در معرفی ویژگی‌ها و توانمندی‌های آنان تلاش بیشتری کنیم.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین معیارها برای سنجش درجه توسعه یافتگی یک کشور، میزان اهمیت و اعتباری است که زنان در آن کشور دارا هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: امروز،‌ برای تحقق توسعه اجتماعی، تسریع فرایند توسعه اقتصادی و محقق شدن عدالت اجتماعی، چنانچه به زن به عنوان نیروی فعال و سازنده نگریسته شود،
شفیعی افزود: نقش زنان در توسعه، مستقیماً با هدف توسعه اجتماعی و اقتصادی بستگی داشته و از این رو در تحول همه جوامع انسانی، عاملی بنیادی محسوب می‌شود.

 

 

این مقام مسئول با بیان اینکه بانوان باید حضرت زهرا را الگوی خود قرار دهند، یادآور شد: با وجود اینکه عامل اقتصادی در اشتغال زنان، دارای بیشترین اهمیت است ولی مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته نشان داده است که ارزش‌ها و باورهای فرهنگی رایج در یک جامعه، تأثیر مستقیمی بر میزان اشتغال زنان داشته است.
وی گفت: گسترش فرهنگ و توسعه یک جامعه بستگی به توانایی‌ها و میزان آگاهی افراد آن جامعه به ویژه بانوان دارد که در صورت افزایش سطح بیشن و دانش بانوان جامعه نیز رشد می‌یابد.
شفیعی اظهار داشت: نقش برجسته بانوان به‌گونه‌ای است که دشمن در جنگ نرم تمام برنامه‌ریزی‌های خود را معطوف بانوان کرده است و در این راستا زنان نقش مهمی در ایجاد، احیا و یا حذف فرهنگ در جامعه را دارند.
در همایش تجلیل از بانوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی حدود 30 نفر از خواهران کارمند مورد تجلیل قرار گرفتند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد