ضریب حقوق کارمندان را باید مجلس تعیین کند

 

 

نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای حقوق و دستمزد تاکید کرد: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین ضریب حقوق کارمندان باید توسط مجلس تعیین شود نه دولت.
به گزارش آریا،"نصرا... ترابی" در گفت و گو با خانه ملت در خصوص افزایش  تعیین ضریب 6 درصدی حقوق کارمندان توسط دولت گفت: براساس قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین ضریب حقوق کارمندان بایستی توسط مجلس و با رعایت و لحاظ شدن قواعدی تعیین شود.
وی خاطر نشان کرد: یکی از ملاک های تعیین ضریب حقوق کارمندان نرخ تورم است.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: براساس قانون بودجه سال 1389 مجلس تفویض اختیاری را به دولت در بودجه به صورت جزئی با رعایت مواردی از جمله حضور اعضای شورای حقوق و دستمزد مجلس نسبت به تعیین حقوق دستمزد قائل شد که به دلیل برخی ابهامات و کاستی هایی در این زمینه، طرحی یک فوریتی از طرف مجلس در قالب استفساریه به مجلس ارائه شد.
وی خاطر نشان کرد: در استفساریه ارائه شده به مجلس مشخص شد افزایش ضریب حقوق باید براساس نرخ تورم باشد به عبارتی دولت باید به موجب نظر نمایندگان مجلس عمل می کرد نه اینکه راسا نسبت به این عمل اقدام می ورزید.
نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: تعیین ضریب 6 درصدی حقوق کارمندان دولت براساس هیچ ملاکی صورت گرفته است، ضمن آن که هیچ یک از اعضای شورای حقوق و دستمزد نی زدر زمان اخذ این تصمیم حضور نداشتند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ضریب تعیین حقوق کارمندان دولت باید مورد اصلاح قرار گیرد و افزایش درصد فعلی غیرقانونی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد