مبلغ مقرری در زمان بیکاری تغییری نکرده است

 

 

 

سرپرست معاونت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه با بیان اینکه کارهای کارشناسی بیمه بیکاری انجام شده و به کمیسیون اجتماعی دولت فرستاده شده است، گفت: در صورتی که مشکلی پیش نیاید بیمه بیکاری احتمالاً تا پایان برنامه چهارم توسعه اجرا می‌شود ضمن اینکه مبلغ مقرری در زمان بیکاری تغییری نکرده است.
صمدالله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به اینکه بیمه بیکاری یکی از طرح‌هایی بوده که وزارت رفاه و تأمین اجتماعی مصصم به اجرای آن است، اظهار داشت: اجرای بیمه بیکاری در برنامه چهارم توسعه آمده است و در آن تأکید شده برای رفع مشکل بیکاران این بیمه اجرا شود.
وی درباره شرایط پرداختی مقرری در صندوق بیکاری به افراد تحت پوشش در کشور تصریح کرد: در این صندوق به مدت 4 سال به بیکاران مقرری پرداخت می‌شود که وزارت رفاه مدت پرداخت مقرری را کاهش داده است.
فیروزی در پاسخ به این پرسش که آیا کاهش زمان مقرری به زیان بیکاران خواهد بود، افزود: به هیچ وجه این گونه نیست چرا که وزارت رفاه برنامه‌ریزی کرده است به جای اینکه به افراد در زمان بیکاری مقرری بدهد اقدامی کند تا از بیکاری افراد جلوگیری کند.

 

 

سرپرست معاونت سیاستگذاری و برنامه‌ریزی وزارت رفاه تأکید کرد: در اجرای بیمه بیکاری، وزارت کار و وزارت رفاه با هم همکاری دارند و امیدواریم این لایحه با تصویب در کمیسیون اجتماعی دولت به مجلس فرستاده شود و سپس بعد از تصویب نمایندگان به زودی اجرا شود.
وی ادامه داد: مبلغ مقرری در زمان بیکاری تغییری نکرده است و مطمئناً با کاهش پرداختی در زمان بیکاری به روند رو به رشد کارگاه‌ها و کارخانه‌ها کمک می‌شود.
فیروزی همچنین در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده در کشور بیان داشت: با توجه به برگزاری جلسات مابین وزارت بهداشت و وزارت رفاه این طرح به صورت پایلوت در چند استان اجرا می‌شود که بعد از نتایج آن در استان های دیگر کشور اجرا خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد