پویایی‌شناسی کسب و کار

 

 

پویایی‌شناسی کسب و کار (1) نوشته جان د. استرمن با ترجمه کوروش برارپور، حسن فغانی، بنفشه بهزاد، لاله رضایی عدل، پریسا موسوی اهرنجانی، مرضیه امامی منتشر شد.
جهان پیرامون ما پیوسته در حال تغییر و دگرگونی است. وضعیت جوامع، شهرها، سازمان‌ها، خانواده‌ها، و افراد همه در حال تغییر است. دغدغه اصلی مدیران هوشمند در همه مجموعه‌های انسانی درک علل تغییر و تحول مجموعه‌ها و کنترل و هدایت آن تغییرات در جهت مطلوب است. مدیران جوامع علاقه‌مند هستند که جوامع آنها به سمت توسعه پایدار و رشد متوازن حرکت کنند. مدیران بنگاه‌های اقتصادی، خواهان رشد سریع و سودآور بنگاه‌هایشان هستند. خانواده‌ها خواستار رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان خود و تغییر و تحولات مثبت و سازنده در آنان هستند. به طور خلاصه، همة افراد هوشمند در تلاش‌اند تا تغییر و تحولات را در جهت مطلوب خود شکل دهند.
موفقیت در شکل‌دهی تغییر و تحولات آتی مستلزم درک علل تغییر و تحول گذشته و شناخت ساختارها و روابط ایجاد کننده تحولات آینده است.
کتاب «پویایی‌شناسی کسب و کار» از زمان چاپ اولش در سال 2000 میلادی، یکی از کتاب‌های درسی مهم در درس پویایی‌شناسی کسب‌و‌کار در دانشگاه‌های معتبر دنیا بوده است. در دانشگاه صنعتی شریف نیز از زمان انتشار این کتاب، با عنوان کتاب اصلی درس «دینامیک‌های سیستم» مورد استفاده بوده است.
این کتاب دوازده فصل دارد.
یادگیری در درون و دربارة سیستم‌های پیچیده، پویایی‌شناسی سیستم‌ها در عمل، فرایند مدل‌سازی، ساختار و رفتار سیستم‌های پویا، نمودارهای عِلّی _ حلقوی، تغییرات حالت و جریان، پویایی‌های متغیرهای حالت و جریان، ساختارهای ساده، رشد s شکل: همه‌گیری‌ها، انتشار نوآوری و رشد محصولات جدید، وابستگی به مسیر و بازخورد مثبت، تأخیرها، جریانهای همزاد و زنجیرة سنتی عنوان فصل‌های کتاب هستند.
انتشارات سمت کتاب «پویایی‌شناسی کسب و کار (1)» را در 787 صفحه با قیمت 8250 تومان منتشر کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد