به‌منظور حل مشکل اشتغال در جامعه باید بازارهای جدیدی ایجاد کنیم

 

 

 

مدیرکل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی گفت: توانمندسازی واحدهای صنعتی تولیدی موجود در جامعه در رفع مشکلات بیکاری موثر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، محمد اصابتی در پنجمین جشنواره کارآفرینان برتر استان افزود: کارآفرینی مبدا کشف استعدادهای درونی انسانهاست و همه می‌توانند با تلاش و کوشش به یک کارآفرین موفق تبدیل شوند.
وی با بیان اینکه کارآفرین فردی ریسک‌پذیر است ادامه داد: کارآفرین برای انجام کار خود با خلاقیت، کوتاه‌ترین راه را انتخاب و با تلاش کمتر به خیر بیشتر می‌رسد.
مدیرکل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی یادآور شد: داشتن اعتماد به نفس، پشتکار، استفاده از فرصت و مرد عمل و کار بودن از ویژگی‌های یک فرد خلاق و کارآفرین است و این فرد می‌تواند نقش مهمی در اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت‌های شغلی داشته باشد.
وی با بیان اینکه کارآفرین عامل انتقال فن‌آوری است و به فن‌آوریهای جدیدی روی می‌آورد اظهار کرد: کارآفرینان افرادی هستند که می‌توانند با فکر و خلاقیت فن‌آوری جدید و حس رقابت را در عوامل اجرایی، مجموعه کاری و جامعه ایجاد کنند و عامل ترغیب، تشویق و تحریک سرمایه گذاران باشد.
اصابتی با تاکید بر اینکه کارآفرینان عامل شناخت بازارهای جدید هستند بیان کرد: به منظور رفع مشکل اشتغال در جامعه باید بازارهای جدیدی ایجاد کنیم.
وی نقش خانواده و فن‌آوری اطلاعات را در ایجاد کارآفرینی تاثیرگذار برشمرد و متذکر شد: رفتار، توفیقات، خطرپذیری، اعتماد به نفس کودک در خانواده شکل می‌گیرد و نهادینه کردن رفتارهایی که جنبه کارآفرینی داشته باشد، در خانواده ضروری است چرا که خانواده مسیر شغلی و توانمندسازی فرزندان را مشخص می کند.
مدیرکل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی اظهار کرد: با استفاده از فن‌آوری اطلاعات می توانیم زمینه‌های انجام کارهای نوین را فراهم کنیم و باید زمینه کاری از راه دور را در جامعه نهادینه کنیم.
اصابتی اظهار کرد: بر اساس آخرین برآوردهای انجام شده، ایران در در زمینه کارآفرینی بین 43 کشور جهان رتبه 19 را داراست.
وی ادامه داد: از چند سال اخیر توفیقات خوبی داشته‌ایم و جشنواره کارآفرینی می‌تواند ما را در این راستا کمک کند و تلاش وزارت کار و امور اجتماعی نیز بر این است که در زمینه کارآفرینی قدم‌های مثبتی برداشته شود.
مدیرکل بازرسی وزارت کار و امور اجتماعی ادامه داد: لرستان از جمله استان‌هایی است که همیشه در زمینه کارآفرینی پیش قدم بوده و این استان با وجود ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های و منابعی از جمله آب، خاک ، سنگ، مکان‌های توریستی و بناهای تاریخی و... نباید از بیکاری رنج ببرد.
وی ایجاد کارگروه اشتغال در همه زمینه‌ها، تدوین سند توسعه اشتغال در رفع بیکاری را ضروری دانست و متذکر شد: سند توسعه و اشتغال کشور به عنوان برنامه عملیاتی دولت دهم برای رفع مشکل بیکاری تدوین و تصویب شده و برای تهیه این مهم جلسات مختلفی با حضور معاونان رئیس جمهور، مقامات وزارت کار و مدیران استان‌های مختلف برگزار شده است.
اصابتی بر حفظ فرصت‌های شغلی حاضر در جامعه تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در زمینه اشتغال فعالیت ویژه داشته باشند.
وی با بیان این‌که توانمندسازی واحدهای صنعتی تولیدی موجود در رفع بخشی از مشکلات بیکاری جامعه موثر است، خاطر نشان کرد: برای رفع معضل بیکاری در کشور باید متولیان و کارآفرینان ظرفیت‌ها و داشته‌های موجود را شناسایی و بر اساس این پتانسیل‌ها جهت رفع بیکاری و معضل اشتغال گام بردارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد