بیکاری علت اصلی بالا رفتن سن ازدواج جوانان است

 

 

مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه جوانی که شغل، درآمد‌ و مسکن مناسب نداشته باشد، علاقه‌ای به ازدواج ندارد، گفت: بیکاری علت اصلی بالا رفتن سن ازدواج جوانان است.
سید‌جواد زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» گفت: نداشتن شغل مناسب و ادامه تحصیل از مهم‌ترین دلایل تأخیر ازدواج جوانان است و افرادی که به دنبال تکمیل تحصیلات هستند، کمتر به ازدواج فکر می‌کنند.
وی با بیان اینکه جوانی که شغل، درآمد‌ و مسکن مناسب نداشته باشد، علاقه‌ای به ازدواج ندارد، اظهار داشت: بیکاری علت اصلی بالا رفتن سن ازدواج جوانان است.
* بدون سرمایه، اشتغال ایجاد نمی‌شود
مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس، وظیفه مهم دولت برای حل مشکل ازدواج را ایجاد اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: بدون سرمایه‌گذاری، اشتغال ایجاد نمی‌شود و این امر نیازمند رفع موانع موجود است.
نماینده مردم کنگاور در مجلس با اشاره به وظیفه دولت برای فراهم سازی زمینه مناسب سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: اکثر سرمایه‌گذاران با مشکلات اداری به خصوص در بانک‌ها مواجه شده و حتی تعداد زیادی از افراد از سرمایه‌گذاری خود پشیمان می‌شوند.
زمانی فراهم نبودن شرایط ایمنی برای سرمایه‌گذاری در کشور را یکی دیگر از مشکلات ایجاد اشتغال بیان کرد و ادامه داد: دولت باید شرایطی را فراهم کند تا سرمایه‌گذاران به جای بردن سرمایه خود به خارج از کشور با خیال آسوده در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

 

 

وی تصریح کرد: اغلب وزارتخانه‌ و سازمان‌ها با کمبود نیرو مواجه هستند ولی به دلیل کوچک‌سازی دولت استخدامی ندارند که این امر موجب بالا رفتن آمار بیکاری می‌شود.
مخبر کمیسیون اجتماعی مجلس استخدام در سازمان‌ها و رفع موانع موجود برای سرمایه‌گذاری را در ایجاد اشتغال و حل مشکل بیکاری جوانان و پایین آمدن سن ازدواج مؤثر دانست.
* نداشتن شغل مناسب عامل فروپاشی بسیاری از خانواده‌هاست
این نماینده مجلس پرداخت وام ازدواج به جوانان را یک مُسکن دانست که فقط هزینه‌های ازدواج آنها را تأمین می‌کند و اظهار داشت: جوانی که شغل مناسب ندارد بعد از ازدواج با مشکلات مالی متعددی رو به رو می‌شود که این موضوع، عامل فروپاشی بسیاری از خانواده‌هاست.
وی در خصوص نقش جوانان در بالا رفتن سن ازدواجشان گفت: نقش جوانان در بالا رفتن سن ازدواج زمانی مطرح است که زمینه‌های لازم برای ازدواج مانند مسکن و شغل فراهم شده باشد.
زمانی افزود: اگر جوانی با فراهم بودن زمینه‌های ازدواج در انجام آن تاخیر دارد باید به دنبال علت آن بود البته این تعداد از جوانان در اقلیت قرار دارند و اغلب جوانان با فراهم آمدن شرایط لازم مشتاق به ازدواج هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد