آلمان به دنبال افزایش تسهیلات آموزشی برای فرزندان مهاجران

روند رو به افزایش تعداد فرزندان مهاجران در آلمان که فاقد مدرک تحصیلی هستند به جریانی هشدار دهنده تبدیل شده است، ضمن آنکه بررسی‌ها نشان می دهد که فارغ التحصیلان موفق نیز اقدام به ترک آلمان می‌کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تلاش برای آموزش بهتر مهاجران در آلمان به سختی در حال پیش رفتن است، چرا که طبق گزارش روزنامه آلمانی دی ولت گزارش‌های مرکز یکپارچه سازی مهاجران در آلمان حاکی از آن است که حدود 3/13 دهم درصد کودکان خانواده‌های مهاجر بدون گرفتن مدرک مدرسه را ترک می‌کنند و این درصد یک سوم، بیشتر از آمار سال گذشته است.
درهمین ارتباط ماریا بومر، مسئول یکپارچه سازی مهاجران درجامعه آلمان از ایالت‌های مختلف این کشور درخواست کرد که تلاش‌های خود درزمینه آموزش کودکان خانواده‌های مهاجر را افزایش دهند.
بنابراین گزارش، تعداد کودکان مهاجر سال به سال در حال افزایش است و درحال حاضر تنها درفرانکفورت ازهر سه کودک زیر پنج سال دو کودک دارای ریشه‌های مهاجرتی هستند. اما با این حال تنها9/8 درصد این کودکان 15 تا 19 سال تاکنون موفق به دریافت مدرک تحصیلی دیپلم و یا اتمام تحصیلات در مدرسه فنی شده‌اند.
گفتنی است، کارشناسان معتقدند که این کودکان که دارای ریشه‌های مهاجرتی هستند حتی بعد از اتمام تحصیلات، به دلیل تحقیر شدن در جامعه آلمان برای کار به دیگرکشورها پناه می برند.
طبق این گزارش، افراد تحصیلکرده که دارای تحصیلات عالیه هستند درخارج از این کشور فرصت‌های شغلی و چشم اندازهای بهتری می بینند.
ولت می افزاید که ازدست رفتن نیروهای کارآمد تهدیدی برای اقتصاد آلمان محسوب می شود، به گونه‌ای که به نظر می رسد درسال 2015 آلمان با فقدان سه میلیون نیروی کار روبرو باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد