امیدواریم به دغدغه‌های کارگران توجه شود

نایب رئیس اول مجلس در پاسخ به تذکر قاضی‌پور که نسبت به دریافت فرانشیز از کارگران معترض بود، گفت: امیدواریم که به شایستگی به دغدغه‌های کارگران که از نجیب‌ترین و وارسته‌ترین اقشار جامعه هستند، توجه شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 29 قانون اساسی، اظهار داشت: طبق قانون تأمین اجتماعی و اصلاحات آن، سخنی از دریافت فرانشیز در بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین اجتماعی از بیمارستان بستری و سرپایی نبوده است، به گونه‌ای که حتی آنچه که اکنون مراکز درمانی طرف قرار داد و طبق رویه‌ای از بیمه شدگان دریافت می‌نمایند، فاقد مجوز قانونی است.
وی افزود: در نظام درمانی، برای سازمان تأمین اجتماعی بر خلاف سازمان خدمات درمانی فرانشیز پیش‌بینی نشده است. پس اگر وزارت رفاه و یا سازمان تأمین اجتماعی از مستمری بگیران و کارگران مظلوم و بدبخت محروم و بیمار عواید و عوارض دریافت نمایند، باید دو درصد اضافه دریافت‌ها را مسترد کنند.
این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: با دستور آقای محصولی وزیر رفاه برای گرفتن فرانشیز، کارگران محروم بدبخت‌تر می‌شوند. چرا که فشار ناشی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها از یک سو و گرفتن فرانشیز از سوی دیگر وضعیت کارگران را بدتر می‌کند. این در حالی است که بیمارستان‌ها از پول کارگران تأسیس شده است و می‌خواهند دوباره از کارگران پول بگیرند، کجای این کار شرعی است؟ چرا مجلس به داد کارگران مظلوم نمی‌رسد؟
در ادامه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست بخشی از صحن علنی را بر عهده داشت و در پاسخ به این اخطار قانون اساسی، گفت: امیدواریم که به شایستگی به دغدغه‌های کارگران که از نجیب‌ترین و وارسته‌ترین اقشار جامعه هستند، توجه شود.
وی ادامه داد: کمیسیون اجتماعی نیز در این رابطه عنوان کردند که با دعوت از وزیر رفاه، موضوع را پیگیری کرده و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد