قراردادهای کوتاه مدت

رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان دماوند گفت: در بسیاری از مراجعات به اداره کار، کارگران از قراردادهایی یک، دو یا سه ماهه سخن به میان می آورند که این توافقات سابق بر این حداقل یک ساله بسته می شد.
رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام این خبر افزود: متاسفانه ردپای افاغنه در برخی از صنایع بزرگ نیز وجود دارد اما این صنایع با تعبیه اتاقکی در داخل کارگاه، اتباع افغانی شاغل خود را به هنگام ورود مامور اداره کار بدان هدایت و از چشم ناظران دور نگه می دارند.
 علی مشهدی عباسی ادامه داد: سال گذشته و در یک غافلگیری 10 تبعه افغانی غیر مجاز در این کارخانه صنعتی شناسایی شد اما این رویه همچنان از سوی مدیران مرکز یاد شده دنبال می شود.
 این مسئول با اشاره به معدن مستقر در روستای "بولان" خاطرنشان کرد: مامورین اداره کار شهرستان دماوند در معدن بولان نیز نزدیک به 500 تا 600 کارگر افغانی را مشاهده کرده اند که البته ظاهرا معدن مذکور در حوزه استحفاظی اداره کار سمنان قرار دارد.
 وی از وجود 243 تبعه غیر مجاز افغانی در صنایع شهرستان دماوند خبر داد و گفت: در رابطه با این تعداد از اتباع افغانی هفت پرونده تشکیل و نسخه ای از گزارشات مربوط به این موضوع به نیروی انتظامی شهرستان دماوند تحویل داده شده است.
 مشهدی عباسی با گلایه از قراردادهای کوتاه مدت صاحبان صنایع با کارگران اظهار داشت: متاسفانه امری که امروزه در توافقات بین کارگان و کارفرمایان باب شده وجود قراردادهای کوتاه مدت است.
رئیس اداره کار و امور اجتماعی شهرستان دماوند ادامه داد: در بسیاری از مراجعات به اداره کار، کارگران از قراردادهایی یک، دو یا سه ماهه سخن به میان می آورند که این توافقات سابق بر این حداقل یک سال بسته می شد.
از ابتدای سال جاری تا کنون 243 نفر تبعه افغانی غیر مجاز شاغل در صنایع دماوند شناسایی و صاحبان مشاغل مذکور مشمول پرداخت جریمه نقدی شدند.
شهرستان دماوند با مساحتی حدود ۱۸۸ هزار هکتار در محدوده شهرستان‌های فیروزکوه، آمل، ورامین، گرمسار و تهران قرار دارد که متوسط ارتفاع آن از سطح دریا حدود دو هزار متر است و بر طبق نتایج سرشماری سال ۱۳۸۵مرکز ملی آمار ایران تعداد 27 هزار و 418 خانوار شامل 96 هزار و 860 نفر در این شهرستان سکونت دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد