حذف موانع سرمایه گذاری در کشور

 

وزیر کار و امور اجتماعی از کاهش موانع سرمایه گذاری با راه اندازی پنجره واحد کسب و کار در استانداریها خبر داد و گفت: متاسفانه علی رغم رشد کارآفرینی در کشور هنوز اجماع ملی در خصوص محور بودن کارآفرینی ایجاد نشده است.
به گزارش سروویس اقتصادی برنا و به نقل از وزارت کار، عبدالرضا شیخ الاسلامی که در اختتامیه بخش کارآفرین جوان جشنواره ملی جوان ایرانی سخن می گفت، اظهارداشت: در حال حاضر برای کوچکترین سرمایه گذاری در کشور، حداقل ۱۶ مجوز باید از دستگاههای مختلف دریافت شود که با تدبیر دولت و راه اندازی پنجره واحد کسب و کار این مجوزها یک جا صادر می شود.
وی حمایت از کسب و کارهای تازه تاسیس، راه اندازی شبکه خدمات کارآفرینی و تامین مالی برای تاسیس کسب وکار را از دیگر برنامه های دولت در کنار توجه به امر آموزش کارآفرینی عنوان کرد . شیخ الاسلامی کارآفرینی را یک نیاز جدی و حیاتی برای کشور عنوان کرد و با اشاره به حذف عدم تعادل ها در جامعه با توسعه فرهنگ کارآفرینی، گفت: کارآفرینی براساس معنای ریشه ای آن که تعهد پذیری است، دایره وسیعی از جامعه از حوزه اقتصادی تا حوزه ارزش های دینی را دربر می گیرد . وی موفقیت کشور را مرهون محور شدن کارآفرینی دانست و با اشاره به اینکه توسعه بلند مدت در کشور با ترویج کارآفرینی مهیا می شود.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه علی رغم رشد کارآفرینی در کشور هنوز اجماع ملی در خصوص محور بودن کارآفرینی ایجاد نشده است.
وزیر کار و امور اجتماعی فعالیت دولت در حوزه کارآفرینی بصورت هدفمند را ضروری توصیف کرد و با اشاره به پیچیدگی های شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و رقابتی در جهان، فائق آمدن بر تمام چالش ها را نیازمند کارآفرینی عنوان کرد .
شیخ الاسلامی اظهارداشت: برای تحقق اهداف تعالی کشور، باید مدیریت افکار و سازمانها و مدیران حول محور کارآفرینی شکل گیرد و دولت در این زمینه مانند کارآفرینان باید ایفاگر نقش باشد 
وی صدور دستورالعمل برای اصلاح ساختار و بکارگیری فناوری را در اولویت دوم و سوم در نظریات توسعه عنوان و بیان کرد: در صورت ترویج فرهنگ کارآفرینی شاهد شکل گیری انقلابی به مراتب گسترده تر از انقلاب صنعتی خواهیم بود.
وزیرکار ورود مفهوم کارآفرینی به حوزه اقتصاد را نشانه سرعت عمل فعالان اقتصادی به دلیل پیچیدگی های حوزه رقابت عنوان کرد و با اشاره به پوشش مفهوم کارآفرینی از حوزه سیاسی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی، گفت: اقدامات امام در مقایسه با سایر مراجع در‌آن دوره که به ساختن انسان اهتمام جدی می ورزید نشان داد، نگاه نوآورانه ایشان چه تحولات چشمگیری ایجاد کرد.
وی رشد نگرش کارآفرینانه در جامعه را موجب بهبود کیفیت زندگی و افزایش ایجاد ارزش افزوده در جامعه و کاهش طبقه فقیر دانست و افزود: اگر کارآفرینی در جامعه شکل بگیرد، عدالت اجتماعی محقق و نابرابری و عدم تعادل ها از بین می رود.
شیخ الاسلامی پذیرش مسئولیت اجتماعی و متصل شدن به جریان تحرک اجتماعی، توسعه ظرفیت تولید در تمامی سطوح، حوزه ها و رشته ها و سرعت یافتن پیشرفت کارها را از نتایج توسعه کارآفرینی در جامعه عنوان کرد و مسئولیت های دولت در این زمینه را نیز یاد آور شد .
وزیر کار خواستار تاسیس شبکه بین بخشی کسب و کارهای مشابه و مرتبط شد و کارآفرینان را به شناسایی فرصت های کارآفرینانه در جامعه فراخواند و به جوانان کارآفرین پیشنهاد ایجاد شبکه عرضه خدمات مشاوره کسب و کار ر ا ارائه داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد