اطلاع‎‌رسانی ضعیف و رفع تکلیفی اداره کل دامپزشکی استان تهران

 

مدتی است پایگاه اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان تهران نسبت به گذشته فعال‌تر شده و نسبتاً به روز است، لیکن یکی از ضعف‌های آشکار در روند اطلاع‎رسانی این اداره کل که گاهی در سطح کلان سازمان دامپزشکی هم مشاهده می‎شود اطلاع‎رسانی ناقص و از سر رفع تکلیف است. ضمن آنکه فعالیت خوب تعداد کمی از ادارات کل و انتشار مناسب اخبار را هم نباید نادیده گرفت.

 

بعنوان نمونه سایت اطلاع رسانی اداره کل دامپزشکی استان تهران ، ششم مرداد ماه خبری مربوط به برگزاری همایش بیماریهای مشترک انسان و دام به تاریخ 28 تیرماه را با تأخیر و آنهم به شرح ذیل منتشر نموده است :

 

"همایش بیماری های مشترک انسان و دام در تاریخ بیست و هشتم تیر ماه در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان توسط دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی  شهرستان با حضور مسئولین شبکه های بهداشت ،دامپزشکی  و جمعی از مسئولین اجرایی کرج  برگزار گردید و در خصوص آخرین وضعیت بیماری های مشترک در کشور ، منطقه  کرج و حومه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

شایان ذکر است آقای دکتر حسن اختیار زاده  مدیر کل محترم دفتر بررسی،مبارزه و مراقبت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور از سخنرانان این همایش بود. ایشان در خصوص نقش مهم سازمان دامپزشکی کشور در پیشگیری و مبارزه با بیماری های دامی مطالبی بیان نمود."

 

صرفنظر از نوع نوشتن خبر که به آن نمی‎پردازیم ، به نظر می‎رسد باید اداره کل دامپزشکی استان تهران در خبرهای خود به کاربرد خبر برای مخاطب توجه بیشتری نماید. اینکه از دکتر اختیارزاده و مسئولین شبکه‎های دامپزشکی، بهداشت و اجرایی کرج نامبرده شود ولی از محتوای سخنرانی‎ سخنرانان و فهرست یا رئوس مطالب مطرح شده در آن همایش سخنی به میان نیاید چه کاربردی برای مخاطبین این سایت دارد؟

 

متأسفانه بسیاری از ادارات کل دامپزشکی استانهای دیگر و حتی نوع انتشار خبر توسط اداره روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور هم به این ضعف مبتلا هستند که امید می‎رود در آینده نزدیک این نقیصه برطرف گردد.

 

در همین روز (ششم مرداد 89) سایت سازمان دامپزشکی کشور هم خبر مربوط به دیدار استاندار کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سازمان دامپزشکی کشور را به این شرح منتشر کرد :

 

"استاندار کهکیلویه و بویراحمد به همراه هیئت همراه با حضور در سازمان دامپزشکی کشور با رییس و برخی مسئولان این سازمان دیدار و گفتگو کرد.
مهندس نوذری استاندار کهکیلویه و بویراحمد به همراه معاون برنامه‌ریزی، مدیرکل امور اقتصادی و رییس سازمان جهادکشاورزی با دکتر سید محسن دستور رییس سازمان دامپزشکی کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که مدیرکل دامپزشکی استان کهکیلویه و بویراحمد، مدیرکل دفتر طرح و برنامه سازمان و رئیس اداره روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی کشور نیز حضور داشتند، طرفین در خصوص مهم‌ترین مسائل مربوط به دامپزشکی آن استان و راه‌های تقویت آن به بحث و گفتگو پرداختند."

 

در این خبر هم که صرفاً یک نمونه از موارد متعدد است مشخص نیست مهم‎ترین مسائل مربوط به دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد چه بوده و محتوای مذاکرات مهندس نوذری و دکتر دستور چه بوده است؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد