ظهارات خواندنی رئیس سازمان دامپزشکی کشور

کتر دستور در خصوص مسئله استخدام دامپزشکان و انتقادات زیادی که به نحوه اطلاع‎رسانی در این باره وارد است ضمن تشریح روند اعلام نتایج ، طولانی شدن زمان اعلام را ناشی از نیاز به تأیید چند مرحله‎ای توسط نمایندگان بخش‎های مختلف نظارتی و دولتی دانست. وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه آیا به شرکت‎‏کنندگان در آزمون استخدامی تضمین می‎دهید که پارتی‎بازی صورت نگیرد گفت : قاعدتاً در این مسئولیت که قرار گرفته‎ایم باید این تضمین را هم بدهیم.

 

حکیم مهر -  گفتگوی اختصاصی نشریه حکیم مهر در آستانه چهارده مهر – روز دامپزشکی – با رئیس سازمان دامپزشکی کشور انجام شد و دکتر سید محسن دستور به سؤالات متعددی در یک گفتگوی یکساعته پاسخ داد.

در حالی که روز گذشته در پی عدم هماهنگی، امکان گفتگو با رئیس سازمان دامپزشکی کشور میسر نشده بود در پی تماس از دفتر دکتر سید محسن دستور و دعوت از مدیرمسئول نشریه حکیم مهر، گفتگوی اختصاصی این نشریه با رئیس سازمان دامپزشکی کشور عصر روز چهارشنبه 31 شهریور ماه انجام شد.

در این گفتگو که در حضور دکتر محسن مشکوة معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی و بیژن ناهیدی رئیس اداره روابط عمومی آن سازمان انجام شد ، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در حوزه‎های مختلف به سؤالات متعددی پاسخ داد.

دکتر دستور در این گفتگو ضمن بیان چگونگی ورود خود به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از اساتید ماندگار خود در در زمان تحصیل نام برد و به مرور سالهای ورود خود به مصادر اجرایی و مدیریتی دامپزشکی پرداخت.

وی در خصوص مسئله استخدام دامپزشکان و انتقادات زیادی که به نحوه اطلاع‎رسانی در این باره به سازمان دامپزشکی وارد است ضمن تشریح روند اعلام نتایج ، طولانی شدن زمان اعلام را ناشی از نیاز به تأیید چند مرحله‎ای توسط نمایندگان بخش‎های مختلف نظارتی و دولتی دانست.

دکتر دستور در پاسخ به سؤالی مبنی بر آنکه آیا به شرکت‎‏کنندگان در آزمون استخدامی تضمین می‎دهید که پارتی‎بازی صورت نگیرد گفت : قاعدتاً در این مسئولیت که قرار گرفته‎ایم باید این تضمین را هم بدهیم.

وی در ادامه این گفتگو به سؤالات متعددی درباره رابطه سازمان دامپزشکی با سازمان نظام دامپزشکی در اجرای آئین‎نامه نظارت بهداشتی ماده 19 ، افزایش تعداد فارغ‎التحصیلان دامپزشکی، اقدامات سازمان دامپزشکی درباره دفاع از حقوق و رفاه حیوانات، واردات دام زنده ، انتقادات مطرح درباره قرنطینه و غیره پاسخ داد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بخشی از این گفتگو ، نظارت دامپزشکان بر شیر خام را که اکنون از عرصه‎های مغفول است بسیار مهم دانست و از برنامه سازمان دامپزشکی برای ورود جدی به این عرصه خبر داد.

وی همچنین درباره موضوع نظارت دامپزشکان بر گوشت‎های وارداتی در کشور برزیل و سایر کشورها این نظارت را عالیه عنوان کرد و آنرا غیرقابل واگذاری به بخش خصوصی دانست.

دکتر دستور در بخش دیگری از این گفتگو به انتقادات جامعه دامپزشکان ایران از سازمان دامپزشکی و چند سؤال در این زمینه پاسخ داد.

 

دکتر محسن مشکوة معاون سازمان دامپزشکی هم در این زمینه از حضور قریب‎الوقوع خود در جلسه هیأت مدیره جامعه دامپزشکان ایران برای بررسی و پاسخگویی به انتقادات خبر داد.

دکتر سید محسن دستور همچنین به موضوع حیوانات خانگی اشاره و ایجاد دفتر یا گروهی در سازمان دامپزشکی برای رسیدگی به امور مربوط به حیوانات خانگی را ضروری دانست و نظر خود درباره موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ممنوعیت تبلیغات حیوانات خانگی را بیان کرد.

لازم به ذکر است تنها در چند سؤال نظرات تکمیلی دکتر مشکوة (معاون سازمان دامپزشکی) بیان شد و در طول گفتگو رئیس اداره روابط عمومی و معاون سازمان دامپزشکی تنها شنونده بودند.

همچنین گفتنی است اقدام سازمان دامپزشکی در جبران فوری عدم هماهنگی پیش آمده در روز قبل به فاصله کمتر از 24 ساعت از ابراز نارضایتی مدیرمسئول حکیم مهر نسبت به عدم برنامه ریزی برای انجام گفتگوی اختصاصی که معمولاً از سوی برخی مدیران در مصادر دیگر در این مواقع به ورطه لجبازی کشیده می‎شود و در سازمان دامپزشکی کشور اینگونه نبود و پاسخگویی رئیس سازمان دامپزشکی را در پی داشت قابل تقدیر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد