خبرنگار واقعی

 

 

                   خبرنگار واقعی نه قاصدی خوش خبر است و نه کلاغی فضول !  

 

مشاور رئیس، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران گفت: خبرنگار واقعی نه قاصدی خوش خبر است و نه فقط کلاغی فضول؛ بلکه مانند هدهد حضرت سلیمان نبی (ص) است. 

رئیس اداره روابط عمومی وامور بین الملل سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران به مناسبت روز خبرنگار با انتشار پیامی در پایگاه اینترنتی این سازمان خطاب به همکاران خود آورده است: حرفه مقدس خبرنگاری، سوختن برای درک حلاوت اطلاع رسانی به جامعه است و شگفتی کار خبرنگار این است که حرارت سوختن در کوره فشارهای گوناگون را به جان می‌خرد تا لذت و شیرینی اطلاع رسانی شفاف را درک کند.

 دکتر مهدی حسن پور در پیام خود افزوده است: این حرفه سهل و ممتنع که گاهی شعف و شور را تا مرحله هیجان می‌رساند و گاهی ناراحتی و آلام را با خنده‌های اشکبار منعکس میکند، توانسته است با تمسک به آیه مبارکه الا بذکر الله تطمئن القلوب، اقناع و اطمینان را در کاروان غم و اضطراب جامعه متجلی کند و از آلام اضطراب‌های احتمالی بکاهد.

وی خاطرنشان کرد: حرفه خبرنگاری را می‌توان به هدهد سلیمان نبی (ص) تشبیه کرد زیرا خبرنگار بی کم و کاست در پی آگاه سازی مردم با ابشار و انذار از منشأ حقیقت است تا نقش فلسفی وجود پیامبران الهی کامل شود. دکتر حسن پور با اشاره به اینکه در طول عمر حرفه ای خبرنگاری خود لذتی بالاتر از آگاه سازی مردم درک نکرده است، از همکاران خود در همه زمینه خواست تا هرگز واقعیت را با توجه به منافع عمومی فدای هیچ شخص وجریان نکنند تا همیشه جامعه از پویایی و نشاط آگاهی بهره‌مند باشد.

وی در پایان از همکاران خبری در حوزه دامپزشکی خواست تا رسالت تخصصی خود را فراموش نکنند و هرگز موانع کاری را سبب ساز از بین رفتن نشاط حرفه‌ای خود ندانند که قطعا پس از هر مانعی و سختی، راحتی است، ان مع العسر یسرا.   

گفتنی است دکتر مهدی حسن پور سابقه 10 سال کار خبرنگاری در واحد مرکزی خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در کارنامه فعالیت‌های خود دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد