حرفه دامپزشکی کار زیان آور و سخت

 

 

 

قاسم محمدی نماینده مردم اردبیل ـ نیر و نمین در مجلس: در تلاشیم کار و حرفه دامپزشکی به عنوان کار زیان آور و سخت در قانون تلقی شود 

امروزه مجموعه دامپزشکی یک مجموعه اجرایی و خدماتی نیست، بلکه از دامپزشکی به عنوان مجموعه ای دانش بنیان، دانائی محور و فنی و تخصصی یاد می شود.

قاسم محمدی نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس در بازدید از کشتارگاه صنعتی اردبیل گفت: نظارت بهداشتی بر کشتار دام و فرآورده های استحصالی در کشتارگاهها توسط متخصصین دامپزشکی انصافاً کار بسیار بزرگی است و توسعه این نظارتها و روشهای جدید نظارت بهداشتی در جهت جلوگیری از شیوع بسیاری از بیماریهای دام و طیور و مشترک بین انسان و دام یکی از شاخص های برتری دامپزشکی است که در این راستا تلاش می کنیم کار و حرفه دامپزشکی به عنوان کار زیان آور و سخت در قانون تلقی شود.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه پیشگیری از بیماریها در حوزه دامپزشکی باعث شده مخاطرات مربوط به این بیماریها زندگی مردم را تهدید نکند، تصریح کرد: دامپزشکی استان به عنوان نرم افزاری است که سلامت شهروندان را تامین می کند.

 

 

قاسم محمدی خاطر نشان کرد: امروزه مجموعه دامپزشکی یک مجموعه اجرایی و خدماتی نیست، بلکه از دامپزشکی به عنوان مجموعه ای دانش بنیان، دانائی محور و فنی و تخصصی یاد می شود.
رئیس کمیتة دام و طیور کمیسیون کشاورزی مجلس که به همراه سرپرست اداره کل دامپزشکی استان و هئیتی از سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری فجر بهمن از کشتارگاه صنعتی دام اردبیل بازدید می کرد، هدف از این بازدید را دیدار با مدیریت و پرسنل کشتارگاه، دامپزشکان و بازرسین بهداشت گوشت در کشتارگاه، بررسی توانمندیها و کیفیت فعالیت کشتارگاه و تشویق سرمایه گذاران در بخش دام و دامپروری، تعامل بین کشتارگاه، تولید کنندگان و سرمایه گذاران، بالا بردن تعداد کشتار و افزایش ضریب امنیت شغلی دامپزشکان و پرسنل کشتارگاه و ایجاد اشتغال جدید در نهایت پویایی کشتارگاه صنعتی عنوان کرد.           
قاسم محمدی کشتارگاه صنعتی اردبیل را یک مجموعه فنی و مهارتی و یک مجموعه صنعتی و اقتصادی عنوان کرد؛
و افزود: در حال حاضر کشتارگاه صنعتی اردبیل به دلایل متعددی با ظرفیت پایین تر از هدف گذاری کار می کند، که در تلاش هستیم با رایزنی با سرمایه گذاران و تولید کنندگان بخش دام و دامپروری و افزایش دامپروریهای مدرن در سطح استان بتوانیم ظرفیت کشتار را هم در دام سبک و هم در دام سنگین در کشتارگاه افزایش دهیم.
در پایان این بازدید دکتر صالحی سرپرست اداره کل دامپزشکی استان در نشستی با عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به بررسی مسائل و مشکلات موجود دامپزشکی پرداخت و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های دامپزشکی در راستای مبارزه با بیماریهای مختلف دام و طیور و تامین بهداشت عمومی جامعه و کنترل بیماریهای مشترک، از کمبود نیروی انسانی و اعتبارات دامپزشکی سخن گفت و بر لزوم توجه بیشتر کمیسیون کشاورزی مجلس به بخش دامپزشکی تاکید کرد.
قاسم محمدی نیز در این نشست گفت: امروزه دیدگاه کمیسیون کشاورزی مجلس به دامپزشکی، یک دیدگاه تخصصی و مثبت است، و اخیراً این کمیسیون در جهت بهبود وضع رفاهی و معشیتی و ترمیم حقوق و مزایای شاغلان حرفه دامپزشکی قدمهای مثبتی برداشته است.
منبع: روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد