حل مشکلات کارگری در گرو حل مشکلات کارفرمایی است

 

 

 

احمدی‌زاده:
حل مشکلات کارگری در گرو حل مشکلات کارفرمایی است
برای بر طرف کردن مشکلات جامعه کارگری ابتدا باید درصدد کاهش هزینه‌های تحمیلی به کارفرمایان و حل مشکلات آنان پرداخت چرا که از این راه مشکلات کارگری به خودی خود برطرف می‌شوند.
حسین احمدی‌زاده ـ رییس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار کار و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این‌که برای بررسی بیمه نشدن تعدادی از کارگران کشور و عدم برخورداری آنان از مزایا باید ابتدا علت و معلول‌ها را بررسی کرد، گفت: در این زمینه نباید تنها کارفرمایان را مقصر دانست، بلکه باید موانع بر سر راه کارفرما و هزینه‌های سنگینی که بر دوش آنها تحمیل می‌شود را نیز در نظر گرفت.
وی افزود: بسیاری از این هزینه‌های تحمیل شده نظیر عوارض‌های مختلفی که شهرداری از کارفرمایان می‌گیرد و یا مالیات‌های متفاوتی که باید پرداخت کنند، علاوه بر تحمیل هزینه‌های گزاف روندی رو به افزایش نیز دارند.
احمدی‌زاده با تاکید بر این‌که هزینه‌های عمومی شرکت‌های تولیدی در حال افزایش است، خاطر نشان کرد: علاوه بر این قبل مشکلات، سایر موانع بر سر راه تولید مثل واردات بی رویه و عدم پرداخت تسهیلات به کارفرمایان نیز روند تولید و فعالیت کارفرمایان را با کندی مواجه کرده که در نتیجه‌ این شرایط عواقب آن گریبانگیر کارگران نیز می‌شود.
وی اظهار کرد:‌ تمامی این موارد و هزینه‌های تحمیلی بر دوش کارفرمایان عاملی برای ایجاد انگیزه‌ بیمه نکردن کارگران توسط کارفرمایان است.
رییس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران با بیان این‌که شکایات رسیده از سوی کارگران وارد کمیته‌های حل اختلاف شده و در آنجا رسیدگی می‌شود، تصریح کرد: در این کمیته‌ها به شکایات کارگران رسیدگی شده و در صورت تخلف مجازات می‌شوند.
وی ادامه داد: مشکل اشتغال کشور تنها بیمه شدن یا نشدن کارگر نیست بلکه اصل و ریشه‌ مشکلات فضای کسب و کار باید مورد نقد قرار گیرد زیرا در فضای سالم و منطقی کار، اگر کارفرمایی به کارگر خود نیاز واقعی داشته باشد به هر قیمتی برای حفظ او تلاش می‌کند.
احمدی‌زاده با بیان این‌که وزیر کار و امور اجتماعی نیز معتقد است که قوانین دست و پاگیر باید حذف شده و به روابط سنتی بین کارگر و کارفرما باز گردیم، تصریح کرد: موانع موجود بر سر راه کسب و کار باید برداشته شود در غیر این صورت رویه کسب‌وکار فعلی، بیمه نشدن کارگران و هزینه‌های تحمیلی به کارفرمایان همچنان ادامه دارد!
وی بیان کرد: بررسی نارسایی‌های قانون کار توسط تشکل‌های کارفرمایی و کارگری به منظور حل این مسائل و مشکلات باید با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.
رییس هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران در پایان گفت: اگر هزینه‌های کارفرمایی کاهش یابد، دست کارفرمایان برای پرداخت حقوق کارگری نظیر بیمه و مزایا بازتر است. از این رو ابتدا باید مشکلات کارفرمایی را حل کرد سپس مشکلات کارگری نیز به خودی خود حل می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد