اعمال معافیت بیمه‌ای کارفرمایان در بکارگیری نیروی جدید

 

 

 

وزیر کار دستور داد:
اعمال معافیت بیمه‌ای کارفرمایان در بکارگیری نیروی جدید
با دستور وزیر کار و امور اجتماعی و تصویب ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه توسط هیئت وزیران، اعمال معافیت بیمه ای سهم کارفرما در قبال جذب نیروی کار جدید از سرگرفته شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، با تصویب هیئت وزیران در اجرای ماده 80 قانون برنامه پنجم مبنی بر معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در بکارگیری نیروی کار جدید، این موضوع مورد موافقت نهایی قرار گرفت.
بر پایه این گزارش، به منظور تشویق و ترغیب بنگاه های اقتصادی در جذب نیروی کار، ایجاد اشتغال، فرصت های جدید شغلی و ادامه روند ماده 103 برنامه چهارم و تاکید بر تامین بخش عمده ای از سهم بیمه کارفرما در بند (و) ماده 80 برنامه پنجم توسعه، با پیگیری های وزیرکار و امور اجتماعی کلیات موضوع به تصویب نهایی رسید.
بدیهی است کارگرانی که در طول برنامه چهارم نتوانسته اند به مدت 5 سال از مزایای این قانون در طول برنامه چهارم و ماده 103 بهره مند شوند بقیه مدت باقیمانده را می توانند بر اساس بند (و) ماده 80 قانون برنامه پنجم و با شرایط آئین نامه جدید استفاده نمایند.
بر این اساس، معافیت بیمه ای سهم کارفرما کماکان پایدار و به مرحله اجرا درخواهد آمد و آئین نامه مربوطه نیز طی هفته های آتی ابلاغ خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد